Google este in plin proces de atragere de parteneri, atat media cat si de advertising, pentru nou lansatul YouTube.ro. Acest lucru inseamna mai multi bani pentru Google, mai multe sanse pentru romani sa isi monetizeze continutul pe canalul video dar si, spune seful Google Romania, cresterea pietei de advertising din tara, per total.
“YouTube.ro va contribui la cresterea pietei de advertising din tara. Nu luam bani dintr-o parte pentru a ii duce in alta, ci cream noi resurse”, spune seful Google Romania, prezent la lansarea locala a platformei video.

Intrebat de wall-street.ro daca YouTube dialogheaza activ cu marii advertiseri, precum Coca-Cola, Unilever, sau operatorii telecom, oficialul companiei subliniaza ca “vin si ei catre noi, si noi catre ei!”. Practic, “cat mai curand posibil”, vom vedea pe YouTube.ro pagini branduite in culorile si logo-urile anumitor companii.

Ramane de vazut in ce fel va fi afectata piata de publicitate online din Romania, daca marii spenderi vor suplimenta bugetele de advertising sau vor redirectiona parte din ele catre YouTube. Citeste mai multe despre subiect intr-unul dintre primele materiale aparute in presa despre efectele intrarii YouTube in Romania.

Pe langa crearea de reclame video proprii si incarcarea lor pe canal, advertiserii vor putea folosi instrumente de publicitate precum AdWords for Video pentru targetarea exacta a publicitatii.

Reprezentantii companiei au dat exemple internationale de reclame de succes care s-au raspandit la nivel international strangand sute de mii de vizualizari. Una dintre ele este cea de mai jos, la Turkish Airlines. Initial, compania a platit pentru un milion de vizualizari insa, in doar cateva luni, reclama a fost vazuta de peste 100 de milioane de ori.

“Suntem convinsi ca si companiile din Romania vor sesiza oportunitatea si vor crea reclame cat mai placute, convingatoare si virale”, spun oficialii companiei.




Ce este sigur e faptul ca Google nu sta degeaba in Romania, incheind multiple parteneriate cu agentii, multinationale dar si jucatori locali.

Creatorii de continut, recompensati


Pe de alta parte, YouTube Romania permite creatorilor locali de continut video sa fie mai usor de descoperit, atat in Romania cat si in intreaga lume. De asemenea, companiile locale vor avea de acum posibilitatea de a folosi YouTube ca un mediu de promovare pentru a ajunge la publicul lor. Totodata, programul de parteneriat YouTube in Romania va oferi o cale pentru toti producatorii de continut, mari si mici, de a face bani din clipuri video incarcate.

Muzicienii si compozitorii romani – reprezentanti de UCMR-ADA – si YouTube au anuntat incheierea unui acord de licentiere care va permite artistilor sa obtina venituri din vizualizarea clipurilor lor pe YouTube.

Practic, acest acord are cel putin doua fete – prima, benefica industriei muzicale romanesti, va insemna primirea de bani de catre artisti, mai usor, legal. A doua inseamna ca utilizatorii romani nu se vor mai putea folosi de muzica lor pentru a incarca clipuri proprii, fara un acord prealabil cu casele de discuri care ii reprezinta sau, dupa caz, cu artistii in sine.

“Youtube are pus la punct un sistem foarte bun de identificare a operelor autorilor. Mai devreme sau mai tarziu, daca acestea sunt incalcate, utilizatorii vor primi notificari prin care sunt atentionati. In cel mai rau caz, se ajunge in justitie”, spun oficialii companiei.

In prezent, Roton, Cat Music, Hahaha Production, MediaPro Music si TVR au decis sa publice pe YouTube.ro continut propriu, devenind astfel primii parteneri ai companiei in Romania. “In urmatoarele zile si saptamani suntem convinsi ca si alti mari publisheri si case de discuri se vor alatura YouTube Romania. Suntem in discutii cu toti jucatorii majori”, spune Dan Bulucea.

Oficialii YouTube nu au oferit informatii despre numarul de conturi create in Romania sau traficul pe platforma. “Pot spune doar ca mai toti cei care au conexiune la Internet se uita si pe YouTube. Faceti dumneavoastra socoteala”, spune, zambind, Dan Bulucea. In Romania, conform Internet World Stats, sunt peste 9,6 milioane de utilizatori de Internet.

Totodata, YouTube.ro discuta cu Nielsen si comScore pentru realizarea unor statistici localizate si independente privind traficul canalului video in Romania. Primele informatii oficiale, spune Dan Bulucea, vor fi facute publice pana la finalul anului in curs.

Prima pagina a YouTube.ro este generata automat, in functie de profilele utilizatorilor, trenduri sau cele mai vizualizate clipuri si este diferita de la utilizator la utilizator.

“Intr-un an consideram ca 90% din traficul global de Internet va fi video”, spun oficialii Google. “Acest ecosistem poate fi enorm si in Romania”.

Statistici YouTube la nivel global


- Lunar sunt vizionate peste 4 mld. de ore de continut video
- In fiecare minut, pe YouTube sunt incarcate 72 de ore de continut video
- YouTube este prezent in 53 de tari si in 61 de limbi

- Mii de advertiseri utilizeaza TrueView InStream si, in prezent, 60% din anunturile companiei InStream sunt anunturi care se pot inchide
- Peste un milion de agentii de publicitate utilizeaza platforma de anunturi Google, majoritatea fiind companii mici

- 25% din numarul total de vizionari provin de pe gadget-uri mobile – Romania se incadreaza in trendul crescator
- Traficul de pe dispozitive mobile s-a triplat in 2011
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri