Google se ofera sa faca concesii majore in privinta afisarii rezultatelor de cautare in Europa – inclusiv o mai buna reliefare a continutului platit propriu si afisarea link-urilor catre concurenta – in incercarea companiei de a diminua ingrijorarile privind posibilele abuzuri pe care le-ar face gigantul american, a anuntat joi organizatia antitrust a UE.

Motorul de cautare al Google este aproape de monopol in Europa. Comisia Europeana investigheaza inca din 2010 practicile neconcurentiale ale companiei americane, indicand cateva nereguli pe care Google incearca, acum, sa le adreseze, scrie ABCNews.

Google s-a oferit sa reliefeze mai clar rezultatele sponsorizate de ei, precum YouTube, Google Maps si alte functii de shoping, permitand utilizatorilor sa distinga intre rezultatele naturale si cele promovate de insasi Google. Totodata, compania a fost de acord sa arate si rezultate ale concurentei, alaturi de link-urile catre site-urile lor, a transmis Comisia UE.

UE a fost deseori mai dura fata de companii americane decat omologii sai de peste Ocean, Federal Trade Commission si Justice Department. Google, cu sediul in California, a reusit sa inchida un caz similar cu FTC in ianuarie, fara a face nicio concesie majora in ceea ce priveste felul in care conduce motorul de cautare.

Comisia din Europa propune un test de o luna, concurentii fiind apoi intrebati daca li se par suficiente modificarile. In functie de raspunsuri, se vor lua masurile finale pe care Google va trebui sa le respecte.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri