9 Iulie 2013

Facebook lanseaza motorul de cautare imbunatatit. Ce implica acest lucru?



Incepand de luni, Facebook va incepe sa introduca, in SUA, noul motor de cautare imbunatatit pe care compania il anunta inca de la inceputul anului curent.

Denumit Graph Search, instrumentul permite utilizatorilor sa realizeze cautari mult mai complexe, precum “restaurante din New York pe care prietenii mei le plac” sau “fotografii ale prietenilor mei dinainte de 1990”, si sa primeasca rezultate mai detaliate.

Va dura cateva saptamani pana cand fiecare utilizator care are Facebook setat pe limba “US English” va avea noul instrument, insa cateva sute de mii vor dispune de noul motor de cautare aceasta saptamana.

“In ultimele luni, zeci de milioane de utilizatori au ajutat sa dezvolte si sa perfectioneze produsul, prin simpla folosire a lui si a trimiterii de feedback”, a transmis Facebook.

Imbunatatirile includ, pe langa o acuratete mai ridicata, o viteza mai mare a gasirii raspunsurilor. Astfel, similar cu Google, pe masura ce incepi sa cauti ceva, motorul de cautare iti va sugera cateva variante pentru a scurta timpii de tastare.

De asemenea, raspunsurile mai relevante vor fi afisate primele.

Scopul Facebook nu este insa acela de a inlocui Google, cu toate ca, fara indoiala, va face concurenta din ce in ce mai mare gigantului american.

“Graph Search nu este cautare pe Web. Nu duplicam ceea ce face Bing sau Google ci incercam sa usuram cautarile utilizatorilor pe Facebook”, a declarat Sheryl Sandberg, COO al Facebook.

Noul motor de cautare ar putea ridica semne de exclamare privind securitatea utilizatorilor, oficialii companiei asigurand insa ca rezultatele cautarilor vor proveni exclusiv de la prieteni sau de la profile publice.



Citeste si