22 Iulie 2013

Consumatorii nu mai doresc sa plateasca, pe masura ce creste numarul aplicatiilor gratuite



Aplicatiile gratuite care produc venituri din publicitate sau din achizitii din interiorul lor (modelul freemium) devin alegeri din ce in ce mai populare pentru dezvoltatori si consumatori, 90% dintre aplicatiile de pe iOS fiind in prezent oferite gratuit, conform unui nou raport al companiei de analiza mobile Flurry.

In 2012, ponderea aplicatiilor gratuite era de 84%, marcand o crestere de 6 puncte procentuale intr-un an.

“Oamenii vor continut gratuit mai mult decat isi doresc sa evite publicitatea sau sa aiba cea mai mare calitate posibila”, spun reprezentantii Flurry.

Compania a comparat de asemenea preturile practicate pe Android si iPhone/iPad, subliniind ca utilizatorii produselor Apple sunt mai inclinati sa plateasca pentru continut. Pretul mediu al aplicatiilor Android era in aprilie 2013 de 0,06$, fata de pretul mediu de pe iOS, de 0,19$.

Aplicatiile de iPad au fost mai scumpe de-a lungul timpului, dezvoltatorii cerand mai multi bani pentru o rezolutie si o imagine mai bune. Pretul mediu pentru aplicatii destinate iPad-ului este de 0,50 $ - de 2,5 ori mai mare decat cele pentru iPhone si de opt ori mai mari decat aplicatiile Android.



Citeste si