Utilizatorii platformei Twitter din Japonia au stabilit un nou record mondial - 143.199 de mesaje pe secunda (Tweets Per Second/ TPS) - atunci cand au postat pe aceasta retea de microblogging cuvantul "balus", in timpul difuzarii filmului "Castle in the Sky", de Hayao Miyazaki, pe postul Nippon TV.
Filmul "Tenku no Shiro Rapyuta/ Castle in the Sky", considerat un clasic al peliculelor de animatie, a fost difuzat de postul de televiziune Nippon TV pe 2 august, informeaza hollywoodreporter.com.

Cuvant magic in universul lui Miyazaki, "balus" declanseaza o vraja de distrugere atunci cand este pronuntat de personajele din film, in momentele de maxima intensitate ale peliculei, scrie Mediafax.

Administratorii platformei Twitter au confirmat noul record mondial pe 3 august. Precedentul record mondial era de 33.388 TPS si a fost stabilit tot in Japonia, pe 1 ianuarie, atunci cand cuvantul "ake-ome" - o versiune prescurtata a urarii "La multi ani!" din limba japoneza - a fost postat in masa pe aceasta retea. Prin comparatie, in timpul freneziei mediatice care a cuprins planeta imediat dupa ce casa regala britanica a anuntat nasterea primului copil al printului William si al sotiei sale, in iulie, numarul de mesaje postate pe Twitter au atins un maxim de 25.300 pe minut.

Moda postarii cuvantului "balus" pe internet a inceput in 2003 in camerele de chat online ale retelei 2channel, extrem de populare in Japonia. Acea platforma online a fost blocata mai multe ore, din cauza traficului urias de utilizatori, la fel ca si multe site-uri dedicate pasionatilor de "anime" (seriale japoneze de benzi desenate), pe care un numar impresionant de persoane au postat acelasi mesaj.

In ultimii ani, aceasta practica s-a mutat pe Twitter, pe masura ce platforma de microblogging a devenit extrem de populara in Japonia.

Ultima oara cand filmul clasic "Castle in the Sky" (1986) a fost difuzat la televiziune, in decembrie 2011, cuvantul "balus" a fost postat pe Twitter de 25.088 pe secunda, stabilind un nou record la acea vreme, in momentul in care printesa Sheeta si personajul Pazu au citit impreuna acea vraja, la finalul filmului, distrugand orasul zburator mentionat si in titlul peliculei, reusind astfel sa se salveze.

Alte companii din Japonia au sucombat la randul lor in fata acestei mode, iar conturile oficiale ale companiilor Amazon, PlayStation, Nissan, KFC si Lawson au inclus un buton "balus" care face ca paginile acestor firme sa arate ca si cum ar fi distruse, atunci cand butonul este actionat.

Cel mai recent film de animatie al regizorului Hayao Miyazaki, intitulat "Kaze Tachinu/ The Wind Rises", ocupa in prezent primul loc in box office-ul japonez, fiind totodata pelicula nipona care a obtinut cele mai mari incasari in primul weekend de proiectii in acest an.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri