Daca acum cativa ani, termeni precum: stocare in Cloud, ochelarii Google sau portofelul electronic erau de neinteles pentru majoritatea dintre noi, folosirea lor din ce in ce mai frecventa in ultima vreme in toate mediile de comunicare naste intrebarea: “Au devenit aceste noi tehnologii mai bine cunoscute de publicul larg sau raman doar “in terenul” specialistilor?”

Pentru a afla raspunsul, GfK Romania a realizat un studiu online.

Concluziile arata ca 4 din 10 romanii cu acces la Internet spun ca au auzit de “cloud storage” sau “stocare in cloud”. 12% folosesc astfel de servicii, in vreme ce mai bine de jumatate, desi nu le utilizeaza, si-ar dori sa o faca. Exista si persoane (aproximativ o treime) care sunt mai putin deschise catre astfel de servicii. Ele spun ca nu le utilizeaza si nu le-ar placea sa apeleze la ele in viitor. Mai bine de 6 din 10 dintre cei chestionati considera cloud-ul o modalitate de stocare a datelor utila.

Termenul de realitate augmentata este cunoscut pentru 30% dintre participantii la studiu, iar cel de “Google glasses” (ochelarii Google) pentru 34%. Peste trei sferturi declara ca le-ar placea sa le utilizeze, iar doua treimi spun ca le considera utile.

60% au aflat despre posibilitatea de a-si plati cumparaturile in interiorul magazinelor cu ajutorul smartphone-ului si 37% stiu despre existenta Google Wallet. 60% dintre participantii la studiu se arata chiar dornici sa le foloseasca in viitor.

In ceea ce priveste Smart TV-urile, ele sunt cunoscute de majoritatea internautilor (9 din 10). Interesul pentru acest model de televizoare este mare, 83% dintre cei chestionati afirmand ca si-ar dori sa detina un astfel de aparat. Aceste intentii confirma de altfel datele de vanzari monitorizate de studiul GfK TEMAX care arata ca in 2012 numarul de smart TV-uri achizitionate de romani a crescut de trei ori fata de 2011. Aproape 12 procente dintre utilizatorii de internet declara ca au deja un televizor inteligent, iar 88% il considera util.

Studiul a fost realizat online, pe un esantion de 524 persoane utilizatoare de Internet din mediul urban, cu varsta cuprinsa intre 15 si 54 ani.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea New Media »



Citeste si
Studiu GfK: Cat de mult conteaza review-urile online?