26 Septembrie 2013

Atentie, retaileri: consumatorii ar fi de acord sa cumpere online alimente proaspete



Produsele alimentare proaspete ar trece de bariera generata de neincrederea in calitatea, prospetimea si igiena garantate de un magazin online, daca acestea ar fi oferite de un retailer cunoscut. Un procent de 35% dintre utilizatorii de Internet ar comanda online produse proaspete de la marii retaileri, fata de doar 2% cumparatori actuali, arata studiul realizat de Exact Cercetare si Consultanta.

Principalul avantaj perceput de cumparatori atunci cand fac cumparaturi online este economia de timp pe care o fac, 80% dintre romanii internauti plasand acest avantaj pe prima pozitie a topului.

De-a lungul timpului, studiile au aratat ca produsele alimentare (fie ele ambalate sau proaspete) si chiar bauturile alcoolice sau non-alcoolice au o probabilitate mica de a fi cumparate online. Procentele celor care au achizitionat online astfel de produse sunt unele dintre cele mai mici: 6% au mentionat ca au cumparat produse alimentare ambalate si doar 2% produse alimentare proaspete. Iar principalele motive sunt neincrederea in prospetimea lor (56%), in conditiile igienice asigurate atat la depozitare (53%), cat si la livrare (28%).

“Trebuie sa avem insa in vedere un pattern de achizitie al cumparatorului pe care il intalnim in mai multe categorii de produse. In urma cu 5 ani, produsele vestimentare – imbracaminte, incaltaminte – erau pe ultimele locuri in lista de cumparaturi achizitionate. Motivul principal era imposibilitatea de a le proba si de a testa calitatea materialelor. In ultimii 2 ani insa, aceasta categorie a ajuns pe primele locuri, concurand cu electronicele si electrocasnicele. Experienta pozitiva cu magazinele online de produse vestimentare a eliminat treptat aceasta bariera. Aceeasi bariera – neincrederea in achizitionarea unor produse de calitate si proaspete in cazul celor alimentare – trebuie luata in considerare de marii retaileri care doresc sa determine cumparatorul sa le achizitioneze produsele online”, declara Lacramioara Loghin, managing director Exact Cercetare si Consultanta.

Daca in prezent, 6% dintre onlineri achizitioneaza produse alimentare in online, in viitor 58% declara ca ar achizitiona produse alimentare ambalate, daca lanturile mari de magazine ar oferi aceasta posibilitate.

“87% dintre cei intervievati ar cumpara produse daca marile lanturi de magazine si-ar extinde serviciile in online. Inclusiv produsele alimentare proaspete, care trec cel mai greu aceasta bariera a sigurantei calitatii si prospetimii ar fi achizitionate de 35% dintre cumparatorii, utilizatori de Internet, in conditiile in care ele sunt endorsate de un retailer cunoscut”, declara Cristina Goga, client service senior Exact Cercetare si Consultanta.



Citeste si