Aproximativ 2.000 de florarii inregistrate la Registrul Comertului, avand ca obiect de activitate comertul cu flori, plante sau intermedierea vanzarii de flori, dintre care 1.900 traditionale si 130 online, impart o piata estimata, anul trecut, la circa 200 de milioane de euro, a declarat Marius Dosinescu, CEO si fondator al florariilor FlorideLux.ro, in cadrul Conferintei Nationale a Industriei Florilor.

Ca urmare a noilor obiceiuri de consum, dar si a diminuarii puterii de cumparare, industria florariilor clasice va scadea, intreaga piata urmand sa coboare cu 10 milioane de euro anul acesta, la nivelul de 190 de milioane de euro

Vanzarile online de flori sunt estimate la circa 2,5 milioane de euro anul acesta, reprezentand astfel in jur de 2,5% din totalul pietei. De asemenea, pe segmentul de vanzari online de flori, unul care creste anual cu 30%, concureaza 130 de jucatori, dintre care primii zece inseamna 85% din piata.

“Florariile FlorideLux.ro au o cota de 25% din piata, ceilalti jucatori majori impart 60%, iar alte 120 de florarii online declarate – 15% din aceasta”, spune Dosinescu.

Grupul FlorideLux.ro, care opereaza magazine online precum www.floridelux.ro, www.brazidecraciun.ro, www.coroane.ro, www.cosuridelux.ro, mizeaza pe afaceri de 600.000 de euro anul acesta, mai mult cu 100.000 de euro fata de 2012. Grupul si-a inceput activitatea in 2003.

Citeste si:
Grupul Floria, afaceri de 30,5 milioane de lei în 2019, în creștere...
Grupul Floria, afaceri de...

Marjele de profit al florariilor online sunt intre 10 si 30%.

“Majoritatea celor care isi deschid florarii online nu ia in considerare faptul ca profitabilitatea variaza in functie de cerere si sezonalitate si ca, spre deosebire de florariile traditionale, aceasta coboara considerabil in perioada februarie – martie, cand volumele vandute cresc. Acest lucru se intampla deoarece se mareste aparatul logistic si scade tichetul mediu de comanda”, afirma CEO-ul florariilor FlorideLux.ro.

Printre dezavantajele vanzarilor online de flori se numara increderea scazuta a consumatorilor in mediul online, serviciile neprofesionale oferite de unele florarii noi care intra pe piata sau lipsa informatiilor corecte disponibile pe anumite site-uri.

„De asemenea, multe florarii online au site-urile neactualizate, rezultatele financiare nepublicate, iar datele de contact invalide”, adauga Marius Dosinescu.

Citeste si:
#CoronaBizSurvivor: Ce măsuri ia FloriDeLux pentru protecție
#CoronaBizSurvivor: Ce măsuri...


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea New Media »



Citește și
Florile de Mărțișor și de 8 Martie, un business de peste 20 de milioane de euro
Setari Cookie-uri