Televizoare, telefoane, masini de spalat, latopuri sau haine. Toate la preturi reduse pana la 50%, 70% sau chiar pana la 90%. E semn ca se apropie Black Friday, "nebunia neagra" care face Romania sa fiarba din ce in ce mai tare. Romanii abia astepta sa vaneze reduceri in prima vineri neagra, pe 22 noiembrie, mai ales ca 4,2 milioane dintre ei si-au exprimat intentia de cumparare, arata un studiu Daedalus Millward Brown.

Chiar daca Black Friday cu reducerile sale a ajuns si la urechile femeilor, cei mai multi clienti vor fi barbati, mai ales ca 17% din ei au afirmat ca vor cumpara cu siguranta in vinerea cea mare, pe 22 noiembrie. Asa arata lista cumparaturilor la femei:

Lista de cumparaturi a femeilor

1. Electrocasnice mici (45,3%)
2. Haine (27,5%)
3. Televizoare (14%)
4. Incaltaminte (12,8%)
5. Laptopuri (8,8%)
6. Telefoane mobile (8%)
7. Masini de spalat (7,3%)
8. Ingrijire personala (6,2%)
9. Frigidere (6%)
10. Cosmetice (5,4%)

Comparativ cu barbatii, doar 10% din femei au afirmat ca vor cumpara cu siguranta. “Probabil ca voi cumpara” a fost raspunsul dat de 41,3% dintre barbati si de 42,6% dintre femei. Chiar si asa, Black Friday se poate baza pe barbatii care spun, conform studiului, ca vor cumpara cu siguranta (17%) pe 22 noiembrie. Iata si lista lor:

Lista de cumparaturi a barbatilor

1. Electronice si accesorii auto (26,1%)
2. Televizoare (23,2%)
3. Haine (17,3%)
4. Telefoane mobile (14,3%)
5. Laptopuri (14,1%)
6. Tablete (7,8%)
7. Frigidere (7,3%)
8. Incaltaminte (6,3%)
9. Componente PC (6,1%)
10. Masini de spalat (5%)

"Black Friday a devenit un reper solid in perceptia consumatorilor romani, care asociaza luna noiembrie cu luna celor mai mari si mai multe reduceri din an. In plus, in acest an romanii stiu mult mai clar si ce anume vor sa cumpere, pregatind lista de cumparaturi in avans. Intentia de cumparare a crescut anul acesta cu 75% fata de anul trecut. Datele arata ca anul acesta 4,2 milioane de romani intentioneaza sa cumpere de Black Friday, fata de 2,4 milioane anul trecut", sustine Daniela Lazar, Director General Daedalus Millward Brown.

Notorietatea evenimentului Black Friday, anuntat anul acesta pe 22 noiembrie, a crescut pe piata romaneasca. Black Friday are mare succes in randul tinerilor intre 18 si 24 de ani (60,9% au auzit de eveniment), dar si in randul celor intre 25 si 34 de ani (58,5%).

Black Friday este un concept american, care, odata adoptat in Romania, a crescut rapid interesul romanilor pentru produse la preturi reduse. In acest an, mai multi retaileri au sfidat regula de baza, organizarea evenimentului in ultima zi de vineri a lunii noiembrie, si dau drumul reducerilor pe 22 noiembrie.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri