Consumatorul trebuie sa examineze cu atentie ofertele comerciantilor, analizeaza „chilipirurile” oferite pe site-uri in aceasta perioada. Uneori, site-urile sunt deblocate abia cand incepe perioada cumparaturilor de Black Friday, insa produsele sunt disponibile abia in ziua de luni sau uneori chiar in luna decembrie.

Ce trebuie sa stie un client care a cumparat un produs prin intermediul unui magazin online si cand a fost livrat a constatat ca nu este produsul dorit?

Consumatorul are dreptul de a se razgandi in termen de 10 zile lucratoare din momentul livrarii si isi poate primii banii inapoi, fara sa explice motivul care a condus la razgandire si fara sa fie obligat la penalitati. In schimb, trebuie sa-si asume costurile directe efectuate cu returnarea produsului. In cazul in care comerciantul nu iti transmite in scris pana la data livrarii toate informatiile necesare, aceasta perioada se poate prelungi pana la 90 de zile.

Aceste drepturi nu se aplica atunci cand se cumpara ziare, inregistrari audio, video sau programe informatice, daca acestea au fost desigilate; produsele care se pot degrada rapid, de exemplu anumite alimente, produsele personalizate, pachete turistice, cumparaturi facute pe o platforma de licitatii online, servicii financiare pentru care se aplica reguli specifice, pariuri si participarea la loterie.

In tarile Uniunii Europene, perioada in care te poti razgandi poate varia intre sapte si 15 zile.

Inainte de a cumpara ceva, comerciantul este obligat sa ofere clientului informatii complete despre compania sa si datele de contact, caracteristicile produsului, pret, inclusiv toate taxele si comisioanele, metode de plata, precum si costurile livrarii, dreptul de a denunta unilateral contractul data aproximativa a livrarii.

Atentie la riscurile cumparaturilor online!
Site-uri false – un website bine realizat nu reprezinta automat un indiciu ca respectiva companie respecta legea.
“Nu cumparati de pe un site care nu iti ofera in mod clar datele de contact, precum si informatii despre identitatea companiei. Asigurati-va ca magazinul online are o sectiune de politica de confidentialitate”, sustin reprezentantii Protectiei Consumatorului.

ATENTIE! Atunci cand cumperati pe Internet, aveti aceleasi drepturi privind garantia, ca si atunci cand cumparati dintr-un magazin obisnuit.
“Consumatorul poate beneficia de repararea sau inlocuirea produsului, in principiu la alegerea proprie, cu exceptia cazului in care costurile legate de masura aleasa sunt mult mai mari decat costurile pentru cealalta masura – de exemplu, inlocuirea, dar costurile acesteia sunt mai mari decat cele pentru reparatie. Toate costurile legate de reparatie sau inlocuire sunt suportate de catre vanzator.

Important! Asigurati-va mereu ca etichetele si sigiliile aplicate de fabricant raman intacte. Vanzatorul poate refuza sa ia masurile reparatorii pentru produsele desigilate.
Aveti dreptul la o reducere corespunzatoare a pretului sau puteti chiar renunta la produs, in cazul in care:
- Nu beneficiati de repararea sau inlocuirea lui;
- Vanzatorul nu a reusit sa remedieze defectul intr-un timp rezonabil;
- Remedierea defectului este in dezavantajul dvs.
Nu uitati!
- Pastrati intotdeauna bonul fiscal sau factura. Acestea dovedesc data si locul achizitionarii produsului;
- Pastrati si copii ale tuturor documentelor primite de la comerciant, originalele se pot pierde;
- Verificati daca durata reparatiei este trecuta in garantie.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri