6 Februarie 2014

Cum s-a vazut criza din invatamant in social media



Cazul invatatoarei care a "aruncat in aer" mass-media romaneasca cerand parintilor sume de bani si cadouri continua si in luna ianuarie sa genereze comentarii ale onlinerilor pe principalele platforme de comunicare. Acestea reprezinta insa doar 18% din totalul mentiunilor inregistrate in prima luna a anului, restul de 82% dintre comentarii facand referire la coruptia inregistrata la nivelul invatamantului si legalitatea fondului clasei.

Din totalul userilor care au comentat in luna ianuarie cu privire la situatia invatamantului romanesc, un procent de 22% contesta fondul clasei, in timp ce doar 4% sustin aceasta initiativa, ca fiind una in beneficiul elevilor. Restul comentariilor postate de utilizatorii retelelor sociale nu exprima clar pozitia acestora cu privire la fondul clasei, insa este adusa in discutie nevoia unui ajutor din partea parintilor in ceea ce priveste materialele educationale si consumabilele, fiind sugerata astfel aprobarea existentei fondului clasei.

Daca peste 50% din comentariile inregistrate pe aceasta tema au fost postate pe Facebook si bloguri, important de mentionat mai este si faptul ca nu numai femeile / mamele sunt cele care isi impartasesc opiniile cu privire la acest subiect. Numarul userilor de sex masculin este in acest caz similar cu cel al userilor de sex feminin, fiind pe de o parte inca o data subliniat impactul celor intamplate in invatamant asupra societatii, dar si implicarea ambilor parinti (si nu doar a mamei) in actiunile care vizeaza dezvoltarea celor mici.

Analiza a fost realizata cu ajutorul ZURF, instrument detinut de Exact Cercetare & Consultanta (parte a BBDO Group), care monitorizeaza conversatiile din mediul online in timp real, oferind in acelasi timp si un istoric al acestora.

Exact Cercetare si Consultanta este o agentie full-service, activa pe piata din anul 2008.



Citeste si