18 Aprilie 2014

Succes cu aruncatul banilor pe Facebook! Un antreprenor investeste sute de mii de dolari in fani falsi



Raaj Kapur Brar conduce un mic dar de succes lant de reviste fashion, chiar din afara orasului canadian Toronto. Unele dintre titlurile sale, precum Fashion & Style Magazine, are peste 1,6 milioane de fani pe Facebook, mai mult chiar decat revista Elle. Chiar si revista de nisa South Asian Fashion are pe Facebook 1,7 milioane de fani, ceea ce este enorm pentru o astfel de revista.

Compania umbrela, Fetopolis, este exact genul de publisher pe care Facebook l-a targetat de-a lungul timpului, incurajand ownerii sa investeasca pentru a atrage cat mai mult din audienta de 1,2 miliarde de utilizatori ai retelei sociale.

Recent insa, Brar a realizat cat de multi bani a aruncat pe fereastra investind in Facebook. A descoperit, scrie Business Insider, ca baza de fani de pe Facebook a devenit “poluata” cu mii de conturi false – practic, nu mai poate face diferenta intre cei reali si cei falsi. Multi sunt in mod clar roboti, putandu-i depista dupa fotografiile generice, tarile in curs de dezvoltare de unde ar proveni si mesajele “standard”.

La un moment dat, el bugeta si 600.000 de dolari in reclame pe Facebook – acum considera ca acesti bani au fost irositi.

Practic, Facebook garanteaza expunere, dar nu si rezultate. Foloseste-te de retea in moduri gresite si vei pierde bani. Brar considera insa ca, pe langa atragerea de like-uri false, analizele Facebook nu coincid cu cele proprii, analizate cu Bit.ly, Google Analytics si propriul dashboard.

La un moment dat chiar, analizele Facebook indicau faptul ca site-ul primise 606.000 click-uri, dar analizele proprii inregistrau doar 160.000 din Facebook. Nemultumit, proprietarul a cerut un audit de la o terta companie insa a fost revoltat cand a aflat ca reteaua sociala americana nu permite acest lucru.

Citeste mai multe despre nemultumirea proprietarului si reactiile Facebook in materialul de pe Business Insider.



Citeste si