22 Mai 2014

De cati bani dispune Google pentru achizitii in afara SUA



Google pastreaza o mare parte din numerar in afara Statelor Unite din care poate folosi pana la 30 de miliarde de dolari pentru posibile achizitii, potrivit documentelor transmise de companie la Comisia americana pentru bursa si valori mobiliare (SEC), relateaza Bloomberg.

Operatorul celor mai utilizat motor de cautare pe Internet la nivel mondial genereaza circa jumatate din venituri in strainatate si evita plata de taxe in SUA prin pastrarea castigurilor in afara tarii.Google are nevoie de numerar pentru achizitii, in conditiile in care concurenta din strainatate se intensifica, potrivit unei scrisori adresate SEC in luna decembrie, publicata marti de institutie.

"Continuam sa anticipam ca vom folosi o parte substantiala din veniturile in strainatate pentru achizitii, avand in vedere ca operatiunile globale ale Google s-au extins in domenii precum cel al dispozitivelor mobile. Este rezonabil sa anticipam ca Google are nevoie de 20-30 de miliarde de dolari pentru a finanta posibile achizitii", se arata in scrisoare.

Google, criticata pentru ca pastreaza numerarul in strainatate, a intensificat achizitiile, intre care se afla preluarea pentru 3,2 miliarde de dolari a producatorului de termostate digitale Nest Labs, din Palo Alto, California.Compania a mai facut o serie de achizitii mai mici, in domeniul publicitatii, serviciilor cloud si cele mobile, scrie Mediafax.

La sfarsitul anului trecut, Google detinea la subsidiarele din strainatate fonduri de 33,6 miliarde de dolari, dintr-un total de 58,7 miliarde de dolari la nivel de grup.Google a devenit cel mai valoros brand din lume, devansand rivalul Apple, care a detinut acest titlu timp de trei ani consecutiv, potrivit unui top al brandurilor la nivel global realizat de firma de publicitate si cercetare Millward Brown.

Valoarea brandului Google a crescut anul trecut cu 40%, la 159 de miliarde de dolari, in timp ce Apple a consemnat un declin de 20%, la aproape 148 miliarde de dolari. In precedenta editie a studiului, Google se afla pe pozitia a doua.



Citeste si