18 Iunie 2014

Retele de socializare, noua arma cu care jihadistii vor sa castige razboiul sfant



Gruparea Statul Islamic in Irak si Siria (ISIS), care a reusit sa captureze in doar trei zile trei mari orase din Irak, foloseste o strategie complexa de social media, similara celor utilizate de mari companii si branduri, pentru a se asigura ca mesajul fundamentalist ajunge la cat mai multe persoane. Pentru asta, jihadistii au elaborat chiar si aplicatii pentru telefoane mobile.

„Inainte, tobele erau cele care anuntau ofensiva unei armate. Acum, mesajele pe Twitter indeplinesc aceasta functie”, incep jurnalistii „The Atlantic” un material in care analizeaza strategia social media folosita de ISIS si mai ales felul in care aceasta a evoluat odata cu operatiunile militare ale gruparii afiliate al-Qaeda.

ISIS, grupare fundamentalista sunnita care a reusit saptamana trecuta sa captureze Mosul, al doilea oras irakian ca marime, promite acum ca va inainta spre capitala Bagdad. Amenintarile sunt suficient de serioase pentru a determina SUA sa inceapa evacuarea personalului non-esential de la ambasada sa din Bagdad, dar si sa trimita 275 de soldati pentru a consolida securitatea acesteia.

Citeste articolul integral pe Adevarul.



Citeste si