Facebook a ajuns la o capitalizare record de 200 mld. dolari in mai putin timp decat Google

Facebook a ajuns pentru prima data la o capitalizare de piata care depaseste 200 miliarde dolari la finalul sedintei de tranzactionare de luni, acest rezultat fiind obtinut intr-un timp mai scurt decat cel care a fost necesar Google, arata Financial Times.

Astfel, Facebook a depasit companii vechi din domeniul tehnologiei, cum ar fi IBM, Intel si Oracle. Totodata, reteaua sociala a intrecut Coca Cola, Toyota sau Bank of America, in urma cresterii valorii actiunilor cu 0,8% luni.
La mai putin de doi ani si jumatate de la listarea pe bursa din februarie 2012, capitalizarea de piata a Facebook a ajuns la 200,9 miliarde de dolari, adica jumatate din valoarea competitorului Google din prezent, 400,4 miliarde de dolari.

Prin comparatie, capitalizarea Google a atins nivelul de 200 de miliarde de dolari in octombrie 2007, dupa oferta publica initiala din 2004, dar a scazut rapid, odata cu intreaga piata, in 2008, potrivit Mediafax. In decembrie 2009, Google a depasit din nou pragul de 200 de miliarde de dolari, iar din 2012 pana in prezent, valoarea companiei a crescut cu peste 75%.

Boom-ul capitalizarii, dupa un anunt privind cresterea veniturilor

Cele doua companii concureaza pe piata publicitatii online si lupta pentru suprematia pe internet prin aplicatiile si serviciile oferite. Nivelul record al capitalizarii Facebook a fost inregistrat dupa ce compania a anuntat ca serviciul video pe care il ofera utilizatorilor este tot mai accesat, ceea ce deschide calea catre o noua forma de publicitate contra cost, care ar creste veniturile companiei.

Compania detinuta de Mark Zuckerberg a cheltuit miliarde de dolari pentru a cumpara start-up-urile care amenintau pozitia Facebook in social media, inclusiv Instagram si WhatsApp Messenger. Strategia companiei de a desparti aplicatia mobila Facebook in mai multe aplicatii a atras investitorii, desi a nemultumit mai multi utilizatori, care au contestat decizia Facebook de a separa chat-ul de aplicatia principala.

Citeste si:
Facebook lansează primul său smartwatch. Când va fi acesta disponibil
Facebook lansează primul său...

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea New Media »



Setari Cookie-uri