Parteneriatul dintre Vodafone si aplicatia mobila pentru discount-uri este de bun augur – la un an de la lansarea Mobuy, compania a atras peste 50 de parteneri pe diferite verticale si urmareste pana la finalul anului sa atraga 100. Interesante sunt insa, mai departe de aceste date, ratiunile Vodafone de a promova un astfel de parteneriat.

Mobuy este o aplicatie care permite clientilor sa achizitioneze produse la discount, prin scanarea unor QR codes in magazinele partenerilor. La randul lor, business-urile se folosesc de baza de clienti ai Mobuy pentru marketarea brandului/reducerilor si produselor proprii, aceasta oferind totodata informatii relevante despre clienti (obiceiuri de cumparare, varste, preferinte, etc). Mobuy castiga comision la fiecare tranzactie realizata prin intermediul platformei, procentajul fiind negociat cu fiecare partener in parte. Nu exista taxa de intrare in aplicatie, insa oficialii companiei au subliniat ca in prezent cauta activ companii cunoscute, care sa completeze cat mai multe verticale.

“Acoperim segmentele de fashion, spa, restaurante, IT&C si asa mai departe. Bineinteles, suntem deschisi sa primim si startup-uri, scopul pe termen lung fiind ca firmele sa vina catre noi”, subliniaza Will Sterns, presedinte al Mobuy Solutions.

Aplicatia, disponibila indiferent de operatorul telecom preferat, a fost instalata de peste 40.000 de utilizatori, acestia primind puncte pentru aproape orice fac in aplicatie – dau share prietenilor, comenteaza la promotii sau cumpara. Aceste puncte vor putea fi ulterior valorificate prin primirea de produse gratuite direct de la Mobuy (branduite – n.r.) sau in cazul unor oferte ale partenerilor.

Ce rol are Vodafone in parteneriat

Prin acest parteneriat, Vodafone incearca in primul rand sa aduca valoare adaugata clientilor companiei, batalia “in aplicatii” pe piata telecom devenind din ce in ce mai acerba. “Ne-ar bucura sa auzim clientii ca ne aleg pe noi si pentru ca avem mai multe aplicatii decat concurenta, inclusiv aceasta, exclusiva”, spun reprezentantii companiei.

Mai mult, filiala locala a operatorului britanic incearca sa promoveze plata prin mobile si sa iasa la inaintare si cu produsul propriu de plata M-Pesa, una dintre modalitatile de achitare fiind chiar aceasta. O alta modalitate de plata pentru produsele la reducere este incarcarea facturii Vodafone – cu pana la 30 de euro/tranzactie pana la un maxim de 200 euro/luna. In urmatoarele luni, Mobuy va implementa si plata cu cardul.

“Este o piata mare, chiar si in Romania, pe segmentul platilor mobile si a voucherelor online. Este adevarat, «piata cupoanelor» traditionala a denaturat piata si prin Mobuy incercam sa reeducam clientii”, subliniaza Will Sterns.

Un alt castig de viitor al Vodafone va fi prezenta unor oferte ale partenerilor, disponibile exclusiv clientilor operatorului britanic – un alt motiv sa “migrezi” catre operator. Este de asteptat ca Orange si Telekom, principalii concurenti, sa vina, in replica, cu un serviciu similar – wall-street.ro va va tine la curent cu miscarile interesante pe segmentul de mobile payments.

In spatele moBuy se afla Will Sterns, presedinte al moBuy Solutions, fotograf din New York. El a absolvit Art Center College of Design si printre proiectele acestuia se numara colaborari cu: New York Times, Vogue, MTV, ELLE France, Rolling Stone, Columbia Pictures, SONY/BMG. In prezent aplicatia este disponibila doar in Romania, oficialii companiei confirmand ca tintesc si lansari internationale. In Romania, compania are 11 angajati.

WALL-STREET.ro a intuit potentialul aplicatiei si a scris despre aceasta inca din 2013, la putin timp de la lansare. Citeste aici intreg materialul.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri