15 Aprilie 2015

Evolutie sau revolutie? Cum aratau cele mai importante site-uri in urma cu 20 de ani si cum sunt azi?



Internetul s-a schimbat radical in ultimii 20 de ani. Daca in urma cu doua decenii pe Internet erau numai 10 milioane de utilizatori activi, iar serviciile de email erau utilizate de 35 de milioane de utilizatori, astazi sunt miliarde de oameni care acceseaza serviciile online. Cum aratau cele mai cunoscute site-uri in urma cu 20 de ani si cum sunt azi.

Yahoo!

Unul dintre primele motoare de cautare si totodata unul dintre cele mai populare servicii de email, Yahoo a trecut prin schimbari majore in ultimii 20 de ani.

Desi schimbarile sunt evidente, compania a pierdut destul de multi utilizatori in ultimii ani, ca urmare a migrarii acestora catre servicii mai populare, asa cum este cazul Google.


FBI

In urma cu 20 de ani, site-ul FBI (Federal Bureau of Investigation) era unul extrem de simplist si afisa in mare parte legaturi catre "Cei mai cautati fugari" sau catre cazuri legate de atentatul cu bomba din Oklahoma City.

Astazi site-ul este de nerecunoscut.


Microsoft

In urma cu circa 20 de ani site-ul Microsoft, cel mai mare producator de solutii software la nivel global, oferea, ca si acum, informatii despre produsele comercializate, dar si suport pentru utilizatori, precum si noutatile companiei.


Adobe Systems

In perioada 1995 - 1996, pagina de start a site-ului Adobe afisa informatii despre produsele companiei, dar si serviciile oferite, cat si link-uri catre alte site-uri de interes. Despre diferentele dintre cum arata atunci site-ul Adobe si cum arata azi nu mai poate fi vorba.


Amazon.com

Amazon.com, cel mai mare magazin online la nivel global, a inceput in urma cu doua decenii ca si magazin specializat in vanzarea de carte iar astazi domina categoric lumea online-ului. Pentru acest succes a fost nevoie de o adaptare la cerintele actuale, iar site-ul Amazon nu doar ca azi este mult schimbat, dar dispune si de o multitudine de cateogorii aflate la vanzare.


Electronic Arts (EA)

Electronic Arts s-a dezvoltat enorm in ultimii 20 de ani, fiind astazi unul dintre cei mai mari dezvoltatori de jocuri la nivel global. Privind retrospectiv, diferentele sunt uriase. Pagina web a EA afisa la inceputuri informatii de baza despre produse si alte platforme, precum si comunicate de presa alte companiei, un magazin de unde utilizatorii isi puteau comanda jocuri sau legaturi catre alte site-uri interesante.


WSJ

Editia electronica a unuia dintre cele mai importante cotidiene economice se afla inca la inceputuri in urma cu 20 de ani. Pentru a accesa cele mai noi informatii, interviuri si analize, gigantul media cerea o taxa pentru utilizatorii care doreau sa primeasca cele mai noi stiri pe email.

Astazi site-ul WSJ este mult mai complex. Chiar si asa, continutul informatiilor ramane unul cu plata, asa cum era si in urma cu 20 de ani.


ZD Net

Creat de catre Ziff-Davis, de unde vine si numele site-ului, ZD Net oferea la inceputuri conexiuni cu un numar de magazine, precum si stiri, povesti, dar si continut pentru descarcare, review-uri de produse, dar si discutii.

Astazi, ZD Net este unul dintre cele mai mari site-uri de tehnologie din lume.


Sony

Pagina web a Sony, unul dintre cei mai mari producatori de electronice din lume, oferea in urma cu 20 de ani acces la diferite noutati si informatii ale celor mai importante categorii de produse din portofoliul companiei, precum Sony Music, Sony Pictures, Sony Electronics, Sony Interactive, Sony Gear sau Sony SW Networks.


CNN

CNN, unul dintre cele mai puternice canale media la nivel global, publica pe propriul site, in urma cu 20 de ani, informatii de actualitate din domenii legate de business, entertainment, starea vremii, sanatate, alimentatie, sport, politica, tehnologie, dar si stil.

Astazi tot acelasi lucru face, doar ca la un nivel mult mai avansat.




Citeste si