Yahoo a obtinut in primul trimestru un profit de aproape 15 ori mai redus, de la 312 milioane de dolari in acelasi interval din 2014 la 21 de milioane de dolari, dupa ce veniturile din afisarea de publicitate si din cautarea pe internet au coborat pentru prima data in ultimii ani.

Veniturile, excluzand comisioanele platite unor parteneri, au scazut de la 1,09 miliarde de dolari la 1,04 miliarde de dolari in perioada analizata, sub asteptarile analistilor. Economistii au estimat ca veniturile Yahoo se vor situa la 1,06 miliarde de dolari in primul trimestru, relateaza The Wall Street Journal, potrivit Mediafax.

Veniturile din afisarile de reclame au coborat cu 7% in primele trei luni ale anului, la 381 de milioane de dolari, excluzand comisioanele, in timp ce veniturile generate de publicitatea din cautarea pe internet au scazut cu 3%, la 432 de milioane de dolari, excluzand costurile de trafic. Cota Yahoo pe piata afisarii de reclame din SUA va scadea in acest an de la 5,5% la finalul lui 2014 la 4,6%, potrivit firmei de cercetare eMarketer.

De asemenea, analistii anticipeaza ca Twitter va depasi Yahoo in acest an si va deveni al treilea mare vanzator de publicitate online din SUA, in spatele Google si Facebook. De la preluarea conducerii de catre Marissa Mayer, compania americana s-a concentrat pe crearea unor noi tehnologii de cautare pe internet si si-a prpus sa controleze pana la 49% dintre cautarile facute pe desktop-uri, datorita unui parteneriat incheiat cu Microsoft.

Volumul cautarilor efectuate pe Yahoo a urcat in primul trimestru la cel mai inalt nivel din ultimii cinci ani, gratie unui parteneriat incheiat de compania americana cu Mozilla, prin care Yahoo a devenit motorul de cautare implicit la Mozilla. Marissa Mayer a afirmat ca spera ca Yahoo sa dezvolte noi instrumente de cautare, orientate spre "actiune", pentru a concura cu Siri, produs de Apple, si cu Google Now.

nevodka / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri