Stiu ca iti place sa postezi pe retele sociale – da, chiar si intalnirile cu prietenii, la bere, la petreceri, la mititei si foc de tabara. In era aceasta, tehnologia sprijina din ce in ce mai mult angajatorii sa caute profile relevante pentru anumite pozitii din companii, fie pe LinkedIn, Facebook, Google+ sau chiar Twitter.

HR-ii sau head hunterii cerceteaza informatii online despre prospect sau chiar cauta in mod direct specialisti pe anumite zone, contactandu-i ulterior chiar in retelele respective; asta, evident, daca profilele lor sunt profesioniste, interesante, amanuntite.

LinkedIn este lider pe segmentul de business si angajari, prinzand de asemenea avant si in Romania, apropiindu-se de 2 milioane de conturi – un numar impresionant, avand in vedere ca este o retea, pana la urma, dedicata business-ului si nu “de distractie”.

Sau putem spune ca LinkedIn este pentru profesionistul din tine cel mai sexy lucru de la “Bringing Sexy Back” a lui Justin Timberlake.

Top ponturi pentru un profil profesionist pe LinkedIn

1. In primul rand, 100% “is the new sexy”. Nu lasa campuri necompletate, oricat de neinteresante sau irelevante ti s-ar putea parea.

Ai terminat liceul Grigore Moisil prin 2000 si ti se pare irelevant? De unde stii ca nu te vei lovi de un HR care a terminat fix aceeaasi institutie de invatamant, in acelasi an si, oameni fiind, are un moment de melancolie asa ca te va chema la interviu?

Si mai important – descrie job-urile si pozitiile folosind cat mai multe cuvinte cheie, daca vrei ca oamenii sa te gaseasca. Foloseste toate caracterele permise de LinkedIn, in masura posibilitatilor – de obicei sunt 2.000 de caractere.

2. Fa-ti un URL personalizat

Atunci cand un recruiter sau potential client te cerceteaza, vrei sa gaseasca rapid, usor, informatii relevante despre tine. Creandu-ti un URL personalizat, recrutorii te vor gasi usor.

3. Fa-ti profilul public

Nu, nu e ca pe Facebook unde “te ascunzi” de ochii multora. Nu ar trebui sa iti acoperi informatii pe care unii ar putea sa le considere ca fiind relevante. Pentru a schimba asta, du-te la meniul “edit profile” si cauta “Public Profile”. Apasa pe edit si vei ajunge la pagina unde ai de ales daca vrei sa fie public sau nu profilul tau.

4. Adauga o fotografie

A nu avea fotografie este la fel de rau ca a avea o fotografie proasta sau la rezolutie slaba. Asigura-te ca este profesionista.

5. Nu gresi in descrieri

Inainte sa il faci public pe Internet, asigura-te ca nu ai greseli in scriere/exprimare. De asemenea, scrie-l in engleza – sunt din ce in ce mai multi expati in Romania (si nu numai) care se pot uita pe profilul tau.

6. Personalizeaza-l

LinkedIn este o retea SOCIALA. Asa ca fii social! Nu scrie doar un text standard, comunica, trimite stiri relevante, conecteaza-te; scrie de asemenea ce anume te intereseaza in materie de job.

7. Urmareste companiile

Profilele companiilor de pe LinkedIn, daca sunt realizate pertinent, ofera o multime de informatii relevante, rapid. Urmareste companiile care te intereseaza si, de ce nu, contacteaza-le chiar tu!

8. Nu exagera insa

Nimanui nu-i place sa fie spamat. Nu fii enervant, fii folositor.

9. Povesteste ceva

Spune o poveste. Fiecare om apreciaza o poveste placuta. Daca poti atrage cuiva atentia din primele cuvinte, sigur te va tine minte. Summary-ul este prima ta sansa, asa ca foloseste-o!

10. Include media

Desparte experientele tale de munca cu fotografii, clip-uri, link-uri relevante. Nu te astepta ca oamenii sa citeasca un bloc compact de text, fa-l cat mai vizual si usor de parcurs. De asemenea, gandeste headline-uri cat mai interesante, care sa atraga atentia si sa starneasca interesul.

Ah, si nu uita sa postezi si datele tale de contact, din afara LinkedIn.

Facebook poate sa iti spuna daca meriti sa fii angajat(a) sau nu

Multi privesc Facebook ca o retea „de relaxare”, de (re)intalnit prieteni, postat fotografii si asa mai departe. Pe langa aceste aspecte insa, Facebook are si rolul de catalizator al intereesului angajatorilor.

Deseori, acestia cauta profilele angajatilor de pe Facebook, pentru a vedea ce posteaza acestia, in ce cercuri „se invart” si ce preferinte au. Conform unui studiu din 2014 al CareerBuilder, aproape 40% dintre companii cauta profilele de Facebook sau alte social media ale potentialilor angajati, in procesul de recrutare. Motivele? Sa vada daca candidatii sunt calificati pentru job, daca se potrivesc culturii organizationale ale companiei sau, de ce nu, sa ii elimine din start daca posteaza fotografii dubioase.

Similar, insa (deocamdata) la niveluri mai mici mai ales din cauza penetrarii mai reduse in Romania, recrutorii se pot uita la profilele de Google+, Twitter sau Instagram.

Gandeste bine si de trei ori ce postezi pe retele; gandeste-ti bine CV-ul pus pe LinkedIn. Asa cum carnetul de note era, candva, „oglinda elevului”, aceste conturi devin o oglinda personala, a competentelor proprii si pot face diferenta intre succes sau esec.

Sursa foto: Shutterstock:Angajator

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri