Asociatia IAB Romania si-a exprimat punctul de vedere privind acordarea de ajutoare din partea statului pentru media, IAB Romania considerand ca in primul rand in cadrul acestora internetul trebuie sa fie un punct central, iar modurile de acordare a acestora ar trebui sa fie stabilite in urma consultarii cu asociatiile reprezentative de industrie pentru respectarea principiilor de corectitudine, transparenta, consultare publica si mai ales, sa maximizeze transpunerea obiectivelor punctuale ale fiecarei finantari in sprijinul interesului national.

IAB Romania, ca membru fondator al IAB Europe, asociatia industriei la nivel european, poate furniza expertiza unor proiecte similare in alte state ale Uniunii Europene.

„Media in Romania nu mai este reprezentata de zeci de ani doar de radio si TV, ci si de presa si internet, iar in ultimii ani presa tiparita tot pe internet si-a mutat din ce in ce mai mult focusul, alaturi de celelalte canale, printre motivele acestei tranzitii fiind si oportunitatile pe care le deschide continutul online, interactiv”, conform IAB.

Internetul este, asadar, punctul de convergenta al tuturor celorlalte medii si are avantaje unice fata de toate celelalte. De aceea, continutul local de calitate pe internet ar trebui sa fie un punct central in atentia oricarei initiative de sustinere a canalelor media romanesti.

Totodata, IAB Romania, asociatia romana a companiilor cu activitate in media si publicitate pe internet, considera ca exista o permanenta nevoie de investitii in continutul local de calitate pe internet si lanseaza o invitatie la discutii pe aceasta tema catre toti clientii de publicitate online, investitorii interesati de mediul online, publisherii si agentiile cu activitate pe internet in Romania si, nu in ultimul rand, catre statul roman.

Avantaje unice ale continutului online, conform IAB:

Continutul online poate fi atat multimedia cat si utilizat pe orice platforma, smartphone, tableta, laptop si desktop.

Continutul online nu este/nu trebuie sa fie efemer, existand doar pe durata transmiterii, el poate fi utilizat permanent. Pe internet nu avem un public pasiv, care consuma, ci un utilizator care interactioneaza, personalizeaza, modifica si raspandeste mai departe un mesaj.

Continutul online nu este static, ci dinamic, permite modalitati nelimitate de interactiune cu utilizatorii pentru a-i implica la maxim intr-o experienta completa.

Continutul online nu ramane in forma originala, ci prin implicarea utilizatorilor se transforma mereu in nenumarate variante din care alti utilizatori pot alege si pot avea o experienta mult mai bogata decat in varianta originala de continut.

Continutul online poate fi personalizat sau poate fi creat din start personalizabil si poate fi modelat dupa preferintele utilizatorilor in cel mai mic detaliu folosind tehnologiile moderne.

Avem un numar urias de utilizatori de internet care petrec din ce in ce mai mult timp zilnic cu acest mediu, mai mult decat pe toate celelalte, pe mai multe platforme si care descopera in fiecare zi noi moduri de a interactiona cu continutul, de a-si aduce propria contributie la acesta si de a-l distribui mai departe.

Internetul este singurul canal pe care utilizatorii il au asupra lor permanent prin toate platformele pe care acesta este disponibil.

Internetul este de asemenea mediul ideal pentru continutul informativ, cultural si educativ, pe care statul roman vrea sa-l sustina prin intermediul OUG din data de 10 iunie 2015, cu cea mai larga de facilitati pentru distribuirea si consumul activ al acestuia.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri