Aplicatia pentru telefoanele cu IOS si Android prin care utilizatorii pot primi alerte, pot invata cum sa reactioneze in situatii de urgenta si pot trimite fotografii sau filmari de la locul unui eveniment astfel incat dispeceratele sa gestioneze cat mai bine cazurile care necesita interventie rapida, a fost lansata de Departamentul pentru Situatii de Urgenta (DSU) din MAI, conform News.ro

"Acum noi iti cerem ajutorul. Instaleaza aplicatia DSU. De fapt, ce ajutor cerem noi populatiei? Sa fie pregatita”, a spus secreatarul de stat Raed Arafat, seful Departamentului pentru Situatii de Urgenta din Ministerul Afacerilor Interne.

Aplicatia este structurata in patru componente. Sectiunea de stiri este cea prin care utilizatorul este informat cu privire la evenimentele care au aparut intr-o zona geografica delimitata de el.

O alta componenta a aplicatiei DSU este cea de alerte, in care sunt trimise in timp real notificari de tip "push" legate de avertizari meteorologice, drumuri inchise, accidente grave si calamitati naturale care apar intr-un perimetru configurat de utilizator.

Cum functioneaza aplicatia DSU

Informatiile nu vor veni doar din dispeceratul de urgenta catre utilizator, ci si invers. Exista o sectiune de raportare prin care fotografiile de la locul evenimentului pot fi trimise catre centrul din care se gestioneaza aplicatia. Astfel, dispecerii vor sti amploarea unui eveniment si ce resurse este necesar sa trimita la caz. Fiecare raportare va putea fi facuta doar de utilizatorii care sunt autentificati, astfel incat sa se diminueze riscul unor notificari false. In plus, fotografiile vor veni cu coordonate GPS si se va putea sti in timp real locul evenimentului cu o precizie destul de ridicata, astfel incat echipajele de urgenta sa nu piarda timp important cautand locul interventiei.

O a patra sectiune este cea de educare a populatiei, care include un pachet de lectii referitoare la mai multe tipuri de situatii de urgenta. Unele dintre aceste cursuri sunt in format video, astfel incat utilizatorii vor putea sti, de exemplu, cum sa acorde primul ajutor corect in diferite tipuri de cazuri medicale sau cum sa se comporte in caz de cutremur.

Secretarul de stat Raed Arafat a precizat ca raportarea evenimentelor trebuie sa se faca initial la 112, acest sistem nefiind unul care sa inlocuiasca apelul la Sistemul National Unic Apel de Urgenta.

"Rolul ei este informarea, interactiunea cu populatia in situatiile de urgenta unde populatia poate sa ne raporteze anumite aspecte, anumite lucruri prin poze si text care sa le trimita catre centrul nostru, o sa explic acest lucru. Iar, cel mai important, o lista de cursuri si materiale prin care poate populatia sa se pregateasca. Plus un mod de alertare care ne permite sa trimitem alerte meteo si alte alerte populatiei care sa ajute populatia sa se pregateasca pentru anumite situatii”, a mai spus Raed Arafat

Aplicatia va fi sustinuta printr-o campanie a postului Discovery Channel, care este programata sa inceapa de saptamana viitoare.
Aplicatia DSU poate fi descarcata gratuit din App Sore pentru sistemul de operare IOS (cel utilizat de telefoanele iPhone) sau din Market / Magazin Play pentru telefoanele care ruleaza sistemul de operare Android.

"Lansam o aplicatie care momentan merge pe doua sisteme telefonice, sistemul pe care il foloseste iPhone si telefoanele cu sistemul de operare Android urmand, sper in cel mai scurt timp, sa intram si pe sistemul telefoanelor care folosesc Windows”, a precizat Raed Arafat.
Secretarul de stat a mai spus ca dezvoltarea aplicatiei a costat 17.000 de euro, iar banii au venit din donatiile obtinute de Fundatia pentru SMURD, astfel ca nu au fost utilizate fonduri din bugetul de stat.

Sursa foto: Zadorozhnyi Viktor / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri