Facebook a decis sa simplifice procedura de activare a optiunii ”Safety Check”, au anuntat reprezentantii companiei americane, citati de lemonde.fr.

Optiunea ”Safety Check”, ce permite utilizatorilor de Facebook sa transmita prietenilor lor de pe aceasta retea de socializare ca sunt in siguranta, in timpul unor situatii de criza, va trece prin cateva schimbari. Obiectivul companiei americane: implementarea acestui sistem de alerta mai repede si intr-o maniera mai pertinenta, prin implicarea utilizatorilor. Lansata in 2014, aceasta optiune, creata initial pentru victimele catastrofelor naturale, a fost pentru prima data activata dupa atacurile teroriste din 13 noiembrie 2015 de la Paris, potrivit News.ro.

Atunci, 4,1 milioane de internauti au folosit ”Safety Check”, anuntand un total de 360 de milioane de persoane ca se afla in siguranta, potrivit cifrelor publicate de Facebook. In ciuda acestei utilizari masive, optiunea a generat si cateva critici: multi utilizatori au dorit sa afle motivul pentru care Facebook nu activase ”Safety Check” cu o zi inainte, pe 12 noiembrie, imediat dupa atentatul din Beirut. Dupa atacurile teroriste ce au avut loc la Bruxelles pe 22 martie 2016, numerosi internauti au criticat ceea ce ei considerau o lipsa de reactie din partea Facebook, care a avut nevoie de trei ore pentru a activa aceasta optiune.

Pentru a raspunde acelor critici si pentru a ameliora procedura de activare, Facebook a testat un nou mod de functionare a optiunii ”Safety Check”. Pana acum, optiunea era activata intr-o maniera relativ artizanala: fiecare criza necesita o dezvoltare tehnica specifica, dar si redactarea unui mesaj adaptat in limba zonei sau a regiunii afectate. Acest fapt poate sa explice motivul pentru care, uneori, este nevoie de cateva ore pentru activarea optiunii. Pentru a rezolva problema, Facebook a dezvoltat un instrument ce permite echipei sale sa completeze toate informatiile necesare activarii ”Safety Check”, fara sa mai fie nevoie ca acei angajati sa aiba cunostinte de programare informatica.

Acest lucru inseamna ca un numar mult mai mare de persoane din cadrul companiei Facebook vor fi in masura sa activeze sistemul. Noul instrument ”va permite echipelor formate, de pe toate fusurile orare, sa activeze Safety Check la orice ora, pentru orice eveniment din lume, fara sa mai depinda de un inginer in informatica pentru a face acest lucru”, a explicat Peter Cottle, creatorul optiunii ”Safety Check”, pe un blog al companiei Facebook.

In ceea ce priveste alegerea situatiilor de criza care necesita o activare a optiunii, Facebook intentioneaza sa ii implice mai mult pe utilizatorii sai. Intr-o versiune de testare, utilizatorii insisi sunt aceia care isi invita prietenii sa semnaleze ca sunt ”in siguranta” pe aceasta retea de socializare. ”In acest fel, comunitatea este aceea care activeaza Safety Check, nu Facebook”, a declarat Peter Cottle pentru USA Today. Din luna ianuarie si pana in prezent, optiunea ”Safety Check” a fost activata de 17 ori, a precizat Facebook. Astfel, peste 1 miliard de persoane au primit vesti de la prietenii lor de pe aceasta retea de socializare, in timpul unor situatii de criza.

Sursa foto: Ttatty / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri