Kaufland Romania a implementat, in magazinul din Barbu Vacarescu, un sistem digital prin care clientii isi pot face cumparaturile in magazin scanand, cu telefoanele, produsele pe care le achizitioneaza si, astfel, castiga timp.

Sistemul obliga utilizatorii sa foloseasca wireless-ul din magazin, aplicatia Scan & Pay putand fi downloadata in prealabil. La finalul cumparaturilor, dupa ce produsele dorite sunt scanate, clientii se duc la una dintre cele doua case speciale cu un cod QR generat pe telefon. Casierita scaneaza codul, pretul final este afisat si clientul plateste.

“Prin acest sistem economisim mult timp clientilor. La un cos mediu de cumparaturi, acest proces dureaza, la casa, doar 30 de secunde, fata de o medie de un minut si jumatate la o casa normala”, spune Bogdan Alexe, director VT organizare procese, Kaufland Romania.

Tehnologia a fost introdusa pentru prima data in Romania, desi in alte state din lume este folosita de magazine partenere Kaufland. Astfel, in Germania, aplicatia este utilizata de circa 30% din clienti. Targetul pentru Romania este de 10%, in urmatoarea perioada.

Citeste si:
Retrospectiva 2019: Principalele evenimente din retail & FMCG
Retrospectiva 2019:...

In prezent, achitarea produselor se face la o casa rapida prin cash sau card, in functie de rezultatele proiectului pilot urmand a se lua in calcul si introducerea platii direct de pe mobile. La fel ca in cazul achizitiilor online, vei putea vedea un istoric al cumparaturilor.

De ce nu au introdus case Scan & Pay?

In state din Vest sau Europa de Nord, este deja o normalitate ca clientul sa isi scaneze singur produsele si, tot singur, sa plateasca prin card, fara ajutorul niciunui casier.

Intrebat de ce nu au ales aceasta modalitate, in locul aplicatiei, Alexe a subliniat ca sistemul permite o scalabilitate mult mai mare. “In prezent, incercam sa intelegem ce asteptari au clientii, sa stabilizam procesul. Vrem sa aflam impactul asupra clientilor, mi-ar placea sa spun ca unul dintre efectele secundare ale acestei aplicatii va fi si cresterea cosului mediu”.

“Ulterior insa, avem in plan introducerea de oferte speciale, targetari in functie de preferintele utilizatorilor si asa mai departe. O astfel de aplicatie este foarte scalabila”.

Citeste si:
2019, anul in care retailerii au intrat cu restaurantele in magazine
Retrospectiva: 2019, anul in...

In urmatoarele luni este posibil ca sistemul sa fie implementat si in alte magazine Kaufland din Bucuresti si din orasele mari, oficialii companiei neoferind insa un timeline pentru aceasta extindere.

Cum incerci sa limitezi furturile din magazin?

Un astfel de sistem ar putea fi folosit si de catre cei mai putin cinstiti, si acest lucru nu este negat de oficialii magazinului. “Vor fi pierderi pe care le acceptam, insa, in final, oferim un serviciu care economiseste mult timp clientilor, si pe asta ne axam”.

Aplicatia are, totusi, si un sistem “anti furt”. Imediat dupa instalare, primesti rating-ul de “5”, pe o scara de la “1” la “10”. In functie de rating-ul pe care il capeti de-a lungul timpului, esti controlat(a) sau nu la produse aleatoare, la casa. De exemplu, la un rating de 5, casiera iti controleaza si scaneaza 2-3 produse din cos, complet aleator. Daca totul este OK, rating-ul iti creste. Daca insa “te prinde” cu produse pe care nu le-ai scanat, rating-ul scade automat si vei fi controlat mai “la sange” decat inainte.

Daca ajungi la rating de 1, aproape toate produsele tale vor fi scanate de casier, nemairentand, practic, sa folosesti aplicatia, neeconomisind nici un pic de timp ci din contra.

Citeste si:
2019, anul in care retailerii au continuat comportamentul responsabil
Retrospectiva | 2019, anul in...

Tehnologia folosita de Kaufland a fost dezvoltata special pentru magazin, nefiind importata din exterior. “Fiecare business are propriile caracteristici, nu am fi putut importa o alta. Mai mult, dupa ce vom extinde proiectul in mai multe magazine Kaufland, acest lucru se va putea face foarte usor, in doar 2-3 saptamani, maxim”, puncteaza Alexe.

Principalii concurenti ai Kaufland pe piata locala sunt Carrefour, Cora sau Auchan.

Cum ti se pare proiectul Kaufland? Ce ai imbunatati si, mai ales, l-ai folosi(t)? Te invitam sa comentezi.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea New Media »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Kaufland lanseaza prima colectie de articole sportive sustenabile