Facebook a obtinut profit si venituri peste estimari in trimestrul patru si anticipeaza cheltuieli mai mari in 2017

Facebook a obtinut profit si venituri peste estimari in trimestrul patru, depasind cu mult estimarile analistilor, cu o crestere puternica a afacerilor cu publicitate pe dispozitive mobile, demonstrand ca o controversa legata de asa-numitele stiri false si masurarea incorecta a publicitatii a avut un impact redus asupra performanselor financiare, transmite Reuters.

Cu un profit trimestrial de 3,57, de peste doua ori mai mare fata de cel de 1,56 de miliarde de dolari raportat in urma cu un an, compania nu da semne de incetinire a cresterii. Actiunile Facebook au urcat cu 0,2% in timpul tranzactiilor electronice de dupa inchiderea bursei din New York. Compania a avertizat in noiembrie ca cresterea veniturilor din publicitate va incetini semnificativ din cauza limitelor existente pentru publicitate, respectiv numarul de reclame pe care Facebook le poate afisa pentru fiecare utilizator, conform News.ro.

Veniturile totale au crescut insa la 8,81 miliarde de dolari, de la 5,84 de miliarde de dolari in aceeasi perioada a anului trecut. "Cred ca ritmul de crestere va incetini, dar se va mentine la un nivel ridicat. Veniturile au urcat cu 57% in 2016, iar modelul nostru actual prevede un avans al veniturilor de 38% in 2017. Acesta este inca impresionant”, a spus Michael Pachter, analist la Wedbush Securities.

Facebook a primit o lovitura miercuri, exact inainte de inchiderea bursei, cand un juriu din Texas a decis ca divizia de realitate virtuala Oculus si alti acuzati sa plateasca o suma totala de 500 de milioane de dolari publisherului de jocuri video ZeniMax Media, pentru incalcarea unui acord de nedivulgare a unor informatii.

Publicitatea pe dispozitive mobile a continuat sa creasca, generand 84% din veniturile din publicitate, fata de 80% in 2015. Facebook ar urma sa genereze venituri din publicitate mobila de circa 29,71 miliarde de dolari in 2017, potrivit firmei de cercetare a pietei eMarketer, in crestere cu circa 35,2% fata de 2016.

Citeste si:
Facebook nu a anunțat sute de milioane de oameni cărora li s-a...
Facebook nu a anunțat cele...

Directorul general Mark Zuckerberg a declarat miercuri analistilor ca anticipeaza cresterea semnificativa a angajarilor si a altor cheltuieli, in 2017, pentru investitii in video si alte prioritati. Zuckerberg a spus ca atentia va fi pe generarea de continut video scurt, original, continut episodic profesional, produs de la saptamana la saptamana.

Utilizatorii ar trebui sa revina pe Facebook pentru a fi la curent cu ce se ntampla cu show-ul lor favorit, sau cu o figura publica, a explicat el. Presedintele american DonaldTrump s-a folosit de acest serviciu marti, cand a transmis anuntarea nominalizarii sale pentru conducerea Curtii Supreme, Neil Gorsuch, pe Facebook Live.

Strategia Facebook este un pericol nu doar pentru YouTube, detinuta de Google, dar si pentru companii de televiziune din generatia viitoare, cum este Netflix. Performantele bune ale Facebook pot umbri si perspectivele ofertei publice initiale a Snap. Facebook concureaza Snap in principal prin serviciul Messenger service, dar si cu WhatsApp si Instagram.

Facebook se apropie de 2 miliarde de utilizatori lunari, anuntand ca circa 1,86 de miliarde de oameni au folosit lunar serviciul companiei, pana la 31 decembrie, in crestere cu 17% fata de 2015. Numarul de utilizatori zilnici de pe dispozitive mobile a avansat cu 23%, la 1,15 miliarde. Peste 90% dintr utilizatorii Fcebook acceseaza reteaua prin dispozitive mobile. China nu va contribui prea curand la aceasta crestere, Zuckerberg excluzand o extindere iminenta a Facebook in cea mai populata tara a lumii.

Citeste si:
Guvernul vrea să aprobe o măsură de revizuire a regimului fiscal al...
Guvernul urmează să aprobe o...

Sursa foto: Marcel De Grijs | Dreamstime.com
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea New Media »



Setari Cookie-uri