Spoiler alert: Acest articol face o analogie intre serialul „Game of Thrones“ si lumea e-commerce-ului. Furnizoul de solutii de publicitate prin retargetare personalizata RTB House a ales acest mijloc de prezentare pentru ca multe din elementele intalnite in ambele „lumi” se suprapun in foarte multe din cazuri. Concurenta, tradarea sau castigarea loialitatii sunt doar cateva din aspectele care isi pun amprenta in mai toate industriile si determina lucrurile sa se invarta intr-un sens sau altul.

Competitia poate parea infricosatoare. Intotdeauna ne va fi teama de faptul ca altcineva va face mai rapid si mai bine ceea ce facem noi, va deveni mai puternic si va cuceri al nostru Debarcader al Regelui.

Chiar daca esti un Targaryen singuratic sau un Lannister privilegiat, exista mereu modalitati de a-ti transforma magazinul online intr-un imperiu roditor si puternic, folosind tehnologiile corecte, dar si o planificare strategica corespunzatoare a activitatilor.

#1 Brace yourself – Winter is Coming

Nu te culca pe lauri! – una din regulile principale atunci cand iti construiesti un imperiu. Sa te gandesti ca esti in siguranta este la fel de periculos in orice afacere online cum este in Westeros.

Prin pastrarea afacerii online intr-o pregatire continua, exact ca in motto-ul Casei Stark: „Winter is Coming“, jucatorii din piata digitala pot mentine avantajul competitiv si performantele afacerii la cote ridicate. Astfel, pentru a face miscari strategice care sa ofere un avantaj competitiv durabil, trebuie sa existe informatii valoroase care sa poata fi analizate.

De exemplu, The Night’s Watch din „Game of Thrones“ serveste scopului de a urmari cea mai mare amenintare asupra Westeros-ului. In marketingul digital exista instrumente similare care ajuta la identificarea posibilelor amenintari, dar si a oportunitatilor, permitand proprietarilor de afaceri sa reactioneze la schimbarile din piata, ale publicului sau la presiunile concurentilor. Oare strategia ta de marketing este un Samwell Tarly sau un Jon Snow? Sunt o multime de furnizori de solutii de marketing si remarketing, asa ca...

#2 Alege-ti aliatii cu intelepciune! Activitatile tale trebuie sa aiba o misiune/obiectiv clar!

De multe ori, cand ne uitam in spate si nu ne vedem competitorii, tindem sa fim trantori, lucru care ne poate afecta motivatia. Povestea regelui Robert Baratheon este una care poate fi data drept exemplu, deoarece pe masura ce el devenea mai trandav, ceilalti Lorzi stateau la panda si asteptau sa-i fure puterea. Toti ceilalti candidati la Tronul de Fier si-au intensificat fortele prin alegerea aliatilor potriviti, (Casa Baratheon - Casa Lannister sau Lannister - Tyrell, doar pentru a numi cateva), iar pe masura ce forta lor crestea, si-au zdrobit si concurenta. Intocmai acestora, si in viata reala este nevoie de aliati buni pentru a reusi. Indiferent daca acestia sunt vanzatori, furnizori de tehnologie sau consultanti, succesul sta in parteneriatele pe care le faci cu cei din mediul tau.

Companiile moderne folosesc strategii multiple pentru a construi in mod intelept „aliante” cu cat mai multi furnizori de tehnologie. In functie de obiective, pot fi folosite diferite solutii de advertising. Focusul acestora nu vizeaza doar o perspectiva de scurta durata, ci si o abordare pe termen lung, in ideea de a le reaminti vizitatorilor vechi de brandul tau sau pentru a-i readuce in perioadele de boom de vanzari (achizitii sezoniere).

Toate aceste actiuni ajuta la mentinerea brandului in top-of-mind-ul consumatorului, pe masura ce acesta petrece timp pe internet. Astfel, utilizatorul tau poate fi determinat cu mai mare usurinta sa se intoarca pe site, daca a facut o achizitie in trecut. Retargetarea este o arma puternica in atingerea acestor obiective, de aceea, cand se face alocarea bugetului de marketing, fii sigur ca aloci parte din resurse si acestui canal. In bugetul pentru marketing, retargetarea ar trebui sa fie printre activitatile vizate.

Solutiile alternative care pot spori performanta

Daenerys Targaryen a cucerit o mare parte a lumii incepand cu trei oua de dragon si incredere in destinul ei. Acum, cand este tot mai aproape de „Tronul de Fier“, armata ei este de neclintit, iar gloria si tenacitatea de care da dovada ne face sa credem ca intr-o buna zi va conduce lumea. Toate acestea nu ar fi fost posibile fara un ajutor crucial: dragonii.

Pentru a iesi in evidenta, afacerea trebuie sa se diferentieze de concurenta, iar ca acest lucru sa fie posibil, trebuie folosite solutii alternative, deoarece, de multe ori, rezultatele extraordinare necesita metode extraordinare. Instrumentele care folosesc tehnologii noi, inovative pot ajuta la imbunatatirea performantei, asa ca fii receptiv si nu-ti fie teama sa incerci noi oportunitati. In lumea publicitatii digitale, deep learning-ul este dragonul tau, acel avantaj care te poate diferentia de competitori. Acesta este in prezent cel mai promitator sub-domeniu al cercetarii orientate spre inteligenta artificiala si poate creste performanta retargetarii personalizate cu pana la 50%.

“Every flight begins with a fall!”

Dezvoltarea unei strategii de marketing care sa aiba un avantaj in fata competitiei nu este usoara, dar retargetarea poate ajuta cu siguranta la acest lucru. Este nevoie de saptamani sau luni de iteratie, de analiza a datelor si de unele esecuri pentru a ajunge in punctul in care optimizarea devine posibila. Odata ce aceste puncte dificile sunt depasite, afacerea in e-commerce va avea o crestere optimizata a veniturilor, fara a implica un buget mai mare pentru obiective sau investitii in publicitate.

RTB House a fost fondata in 2012 si a derulat peste 1.000 de campanii in peste 40 de piete din Europa, Orientul Mijlociu, Africa, Asia, Pacific si America Latina. Echipa cuprinde peste 200 de oameni si este in continua crestere.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri