"Saptamana trecuta am anuntat o schimbare majora pentru a incuraja interactiunile sociale cu sens, cu familia si prietenii, in schimbul consumului pasiv. Ca rezultat, veti vedea mai putin continut public, inclusiv stiri, materiale video si mesaje publicate de branduri si companii. Dupa aceasta schimbare, ne asteptam ca stirile sa reprezinte aproximativ 4% din News Feed – de la aproximativ 5% cat reprezinta astazi. Aceasta este o schimbare importanta, dar stirile vor fi intotdeauna un mod important prin care oamenii incep conversatii pe subiecte de interes major.

Astazi va anunt cea de-a doua schimbare majora din acest an: vrem sa ne asiguram ca stirile pe care le vedeti, desi mai putine in total, sunt de foarte buna calitate. Am rugat echipele noastre sa se asigure ca prioritizam stirile care sunt demne de incredere, care informeaza si care au relevanta la nivel local. Incepem de saptamana viitoare cu surse de incredere.

Exista prea mult sensationalism, dezinformare si polarizare in lumea de azi. Social media le permit oamenilor sa raspandeasca informatii mai repede ca oricand, iar daca nu ne ocupam de aceste probleme ajungem sa le amplificam. De aceea este important ca News Feed-ul sa promoveze stiri de calitate care ajuta la construirea unui simt al numitorului comun.

Intrebarea dificila cu care ne confruntam este cum sa decidem ce surse de stiri sunt de incredere la nivel general intr-o lume atat de divizata. Am putea incerca sa luam noi insine aceasta decizie, dar nu suntem confortabili cu acest lucru. Ne-am gandit sa apelam la experti din afara companiei, care ne-ar lua aceasta decizie din maini, dar care probabil nu ar rezolva problema obiectivitatii. Sau v-am putea intreba pe voi – comunitatea – si sa luam o decizie pe baza clasamentului generat de feedbackul vostru.

Lodesani, Intesa Sanpaolo:...
Citeste si: Cum va arata competitia dintre banci si Apple dupa digitalizare

Am decis ca pentru cea mai mare obiectivitate sa lasam comunitatea sa determine ce surse sunt de incredere la nivel general", scrie Mark Zuckerberg intr-un post pe Facebook.

Fondatorul Facebook a explicat ca va pune in aplicare aceasta decizie cu ajutorul unor chestionare dedicate utilizatorilor platformei de socializare. Acestia vor fi intrebati ce surse de stiri considera relevante si de incredere. “Ideea este ca unele organizatii media sunt de incredere pentru cititorii si publicul lor, iar altele sunt de incredere la nivel general in societate, chiar si pentru persoane care nu le urmaresc in mod direct”, a explicat Zuckerberg.

Fondatorul Facebook a mai explicat ca aceasta actualizare nu va schimba cantatitea de stiri promovate pe reteaua de socializare, doar va inclina balanta in avantajul stirilor pe care comunitatea le considera de incredere. “Sper ca schimbarile privind sursele de stiri de incredere si update-ul de saptamana trecuta despre interactiunile cu insemnatate vor ajuta ca timpul petrecut pe Facebook sa fie unul productiv, in care ne intarim relatiile, ne implicam in conversatii active si mai putin in consum pasiv si, cand citim stiri, sa fim siguri ca sunt de buna calitate si provin din surse de incredere”, a incheiat Zuckerberg.

Mike Parsons, Qualitance:...
Citeste si: Bancile se bat in experienta oferita clientilor! De ce nu e suficient?

Sursa foto: catwalker / Shutterstock