“Primaria ar trebui sa nu mai puna piedici in dezvoltarea aplicatiilor de e-hailling precum Clever Taxi si alte solutii pe care consumatorii le folosesc intr-un numar foarte mare; aplicatii care functioneaza in baza unei legi organice”, puncteaza Mihai.

Peste 500.000 de utilizatori au ales sa foloseasca Clever Taxi in Bucuresti.

“Acest lucru trebuie sa aiba o pondere in luarea deciziilor. Conform unui studiu intern, 86% din utilizatorii nostri sunt multumiti si foarte multumiti de aplicatie si doar 1% sunt nemultumiti de serviciul nostru. Clever Taxi ofera un control sporit asupra chemarii unui taxi fata de modalitatea nesigura de a lua un taxi din strada: posibilitatea de a lua legatura unii cu altii prin intermediul chatului, posibilitatea de a face o sesizare sau de a gasi un obiect pierdut in scurt timp. Prevederile adoptate nu ne trimit in zona ilegalitatii”, continua el.

Compania colaboreaza doar cu soferi de taxi autorizati, colantati la dispecerate, intocmai cum prevede legislatia, care au toate actele doveditoare in privinta acestui aspect. Acest lucru confera o siguranta sporita utilizatorilor aplicatiei, subliniaza antreprenorul.

Co-fondator Clever Taxi...
Citeste si: Co-fondator Clever Taxi investeste in Appsulate

Ce ar schimba la piata de taximetrie?

“Noi am fost prima aplicatie lansata pe piata, tot noi am fost primii care au introdus plata cursei prin card, SMS sau cash. Suntem lideri de piata si disponibili in 20 de orase din Romania. Suntem primii care au schimbat cu adevarat piata transportului si au introdus calitatea si controlul. Am crescut siguranta curselor”, puncteaza, nu fara mandrie, CEO-ul Clever Taxi.

“In niciun caz nu am interzice tehnologia. Accentul trebuie pus pe transport autorizat, nu pe acordarea de mai multa putere unui dispecerat. Romania este printre putinele tari europene unde soferul este obligat sa plateasca taxele unui dispecerat. In restul tarilor, dispeceratul nu este un element important al activitatii, acesta este doar un serviciu conex si optional, serviciul de taxi trebuie administrat si verificat de Primarie iar modul prin care isi gasesc curse soferii ar trebui sa fie, asa cum este concurential normal, lasat liber. Calitatea serviciilor sa primeze”, spune Mihai Rotaru.

Cat de deschisa este Primaria, deci?

Rotaru ofera un raspuns diplomat: “Noi ne dorim sa discutam cu autoritatile locale si primaria. Am depus cereri si speram sa avem un raspuns favorabil din partea primariei. Am incercat in mod repetat sa intram in dialog cu Primaria pentru ca avem foarte multe lucruri cu care ai putem ajuta. Consideram ca interesul cetateanului trebuie sa primeze, lucru total nereflectat in lipsa de dialog a primariei”.

Clever Taxi este o solutie tehnica ce a eficientizat industria si ajuta la fluidizarea traficului. Soferii parcurg in medie 600 de metri pana la punctul de preluare al unui client, iar aplicatia gaseste o masina in 7 secunde. Ratingul mediu al soferilor Clever Taxi este de 4,7. Acest lucru confera o siguranta sporita utilizatorilor aplicatiei.

Gabriela Firea se lauda cu...
Citeste si: Gabriela Firea: Investitii de UN MILION DE EURO in cabinetele scolare

Cum comentati incidentul de joi, 31.01, din aeroport?

Dorim sa readucem in atentia consumatorilor, dar si a reprezentantilor Primariei Capitalei principalul beneficiu adus de noile tehnologii in operarea serviciului de transport in regim de taxi, si anume cresterea sigurantei pasagerului, subliniaza, din nou, antreprenorul. Va reamintim ca in acea data un taximetrist a amenintat un client cu un pistol.

“Consideram ca, tinand cont de cresterea constanta a numarului de incidente de acest fel, sistemele deschise precum dispeceratele si-au aratat limita garantarii sigurantei consumatorilor, iar aplicatiile care ofera monitorizare GPS, sistem de evaluare si alte instrumente de control sunt singurele care pot ajuta in acest moment industria si clientii, simultan.

Soferul respectiv nu avea cont in aplicatia Clever Taxi, alta dovada ca sistemul nostru de selectie este mult mai sigur pentru cetateni”.

Ce va doriti de la Guvernul actual?

In acest moment, industria de taxi, asa cum o stim, trebuie sa se reinventeze pentru a se adapta societatii informationale si asteptarilor tot mai ridicate ale consumatorilor. Cresterea standardelor de calitate, inclusiv prin adoptarea unor criterii de selectie a soferilor din ce in ce mai standardizate si ridicate, pare a fi in acest moment singura modalitate de reinventare a unei industrii care se confrunta cu noi provocari, incheie Mihai.

Plangere la CNCD impotriva...
Citeste si: Plangere la CNCD impotriva lui Dragnea, Tariceanu, Firea si Carmen Dan