In urma unui raport realizat de Oracle reiese faptul ca principalii comercianti cu amanuntul si persoanele influente isi impartasesc opiniile asupra a ceea ce le rezerva 2018. Prin informatiile obtinute de la acestia, Oracle a explorat 5 tendinte principale care remodeleaza comertul cu amanuntul si contureaza modul in care brandurile ar trebui sa raspunda:

1. Reconturarea magazinului pentru clientii digitali

Magazinele fizice concureaza in mod direct cu beneficiile economice si avantajele oferite de rivalii online pentru a castiga atentia consumatorilor care sunt din ce in ce mai predispusi sa faca cumparaturi din confortul propriei lor case. Pentru a supravietui, comerciantii cu amanuntul apeleaza la tehnologie si utilizeaza realitatea virtuala si augmentata, in special pentru a-si entuziasma clientii si pentru a-si expune produsele in moduri noi.

"Oamenii au nevoie de un motiv sa-si paraseasca casele si sa mearga la magazine iar "experienta" este cuvantul cheie. Consumatorii viziteaza magazine pentru servicii incredibile si pentru a interactiona cu produsele in moduri pe care nu le pot face online”, mentioneaza Graham Soult, Fondator si analist de retail, CannyInsights.com.

2. Dejucand planurile lui Goliath

In ciuda provocarilor lansate de impactul online al companiilor „Goliath”, cum ar fi Amazon si Alibaba, care au surclasat atat de multe alte afaceri, este important sa retinem ca principalele piete online sunt doar platforme. O mare parte din cumparatori inca mai doresc sa se simta apreciati, sa beneficieze de un serviciu personalizat si de o interactiune umana autentica. Cu exceptia cazului in care consumatorii au nevoie urgenta de un produs, majoritatea sunt bucurosi sa astepte o zi sau doua in plus pentru un produs mai bun sau pentru optiuni de livrare mai potrivite stilului lor de viata.

Miniso a deschis al treilea...
Citeste si: Miniso a deschis al treilea magazin in Romania. Unde este localizat

"Singura modalitate de a-l invinge pe Goliath este sa intelegem cum functioneaza si sa-i dejucam planurile. Comerciantii cu amanuntul mai mici pot castiga inimile si mintile clientilor prin crearea unui serviciu mai personalizat si specializat si diferentiindu-se printr-o abordare mai flexibila, adaptata, de la alegerea produsului pana la livrare", mentioneaza Dominic Regan, Director senior aplicatii de logistica, Oracle EMEA.

3. Crearea unui lant de aprovizionare infailibil

PCA Predict arata ca 65% dintre comerciantii cu amanuntul din SUA, Germania si Regatul Unit suporta costuri semnificative din cauza livrarilor intarziate sau nereusite.

Orice situatie cand un produs nu mai este pe stoc reprezinta o oportunitate garantata pierduta, totusi, exista si o economie falsa in supra-stocuri. Costul depozitarii, pierderii si reducerii sau eliminarii articolelor nevandute creste rapid. Retailerii au nevoie de un lant de aprovizionare care sa fie receptiv, transparent si flexibil si care sa le permita sa ofere un serviciu fiabil in fata unei cereri imprevizibile.

Cu alte cuvinte, afacerea moderna cu amanuntul devine o organizatie autonoma digitala, in care datele se deplaseaza automat in susul si in josul lantului valoric, iar procesele se adapteaza la nevoile si obiceiurile in schimbare ale cumparatorilor ".

Black Friday ajuta afacerile...
Citeste si: Black Friday ajuta electroretailul sa depaseasca 2 mld. euro in 2018

4. Mobilizarea angajatilor

Comerciantii cu amanuntul trebuie sa ofere angajatilor instrumentele, instruirea si accesul la informatiile de care au nevoie pentru a oferi un serviciu exceptional. Scopul este de a oferi o experienta perfecta in magazin, in care orice angajat este capabil sa se ocupe de orice interactiune cu clientii.

Clientii nu vor sa stea prea mult in magazin in timp ce un angajat dispare in cautarea raspunsurilor; ei doresc ca nelamuririle lor sa fie explicate imediat. Clientii sunt bine informati atunci cand viziteaza un magazin si se asteapta ca angajatii sa-i ajute in moduri care nu sunt disponibile online. Pentru un agent de vanzari care trebuie sa urmareasca sute de produse, este imposibil sa fie informat in legatura cu fiecare detaliu fara o asistenta tehnologica.

Conform datelor furnizate de specialisti in domeniul recrutarii, majoritatea (54%) dintre angajatii din magazinele de vanzari cu amanuntul au mai putin de 35 de ani. Cei mai multi sunt pe deplin familiarizati cu cele mai recente tehnologii si se asteapta ca magazinul sa dispuna de acelasi nivel de dotari astfel incat la locul de munca sa aiba aceleasi resurse pe care le au in viata lor de zi cu zi.

5. Modificati, dar nu lasati perturbarea creata sa devina o distragere a atentiei

Chiar inainte ca comertul electronic sa devina norma, schimbarea a reprezentat o constanta in retail. Am vazut evolutia. De la piete pana la supermarketuri, de la proces manual pana la automatizare si de la impachetatori la autoservire, sa nu mai vorbim de trecerea de la vanzarile locale la cele globale. In schimb, interesul tot mai mare pentru bauturile si produsele alimentare speciale si unice ii atrage pe clientii din supermarketuri catre retailerii locali independenti.

Auchan deschide primul...
Citeste si: Auchan deschide primul magazin de proximitate din Craiova

Desigur, evolutia trebuie sa fie bazata pe intelegerea deplina a clientului. Acestia trebuie sa faca acest lucru cu o atentie deosebita pentru ceea ce doresc clientii lor si sa fie pregatiti sa invete si sa se adapteze rapid, astfel incat sa-si poata ajusta serviciile pentru schimbarea obiceiurilor cumparatorilor.

Profita de ultimele zile de early bird de 30% si inscrie-te la ecomTEAM 2018. Detalii aici.