In ultimii 15 ani, Google a facut eforturi constante pentru a combate fraudele in zona publicitatii online, iar anual publica un raport in care prezinta actiunile intreprinse pentru a crea un mediu online mai sigur pentru indivizi, editori si publicitari. Anul 2017 a adus cel mai mare numar de reclame sau jucatori eliminati pentru ca nu respectau politicile Google in ceea ce priveste publicitatea si continutul, cu o viteza sporita. Acesta este rezultatul utilizarii unei combinatii de specialisti, tehnologii si politici care au dat cele mai bune rezultate pana acum in lupta impotriva reclamelor inselatoare.

In 2017, Google a eliminat mai mult 100 de reclame mincinoase sau abuzive pe secunda. Asta inseamna peste 3,2 miliarde de elemente care au incalcat politicile publicitare ale Google. 79 de milioane de reclame din reteaua Google au fost blocate pentru ca au incercat sa trimita oamenii catre pagini infectate cu malware (aproximativ 400.000 de astfel de site-uri). De asemenea, au fost eliminate 66 de milioane de reclame de tipul „trick-to-click” (in general reclame inselatoare, multe dintre ele folosind indemnul „click aici” in mesaj), precum si 48 de milioane de reclame care indemnau utilizatorul sa instaleze software nedorit.

Anul trecut, Google a eliminat 320.000 de editori din reteaua proprie de publicitate pentru incalcarea politicilor si a pus pe „lista neagra” 90.000 de website-uri si 700.000 de aplicatii de mobil. De asemenea, Google a dezvoltat noi tehnologii care sa permita suprimarea reclamelor Google de pe pagini individuale, ceea ce a dus la eliminarea reclamelor de pe mai mult de 2 milioane de adrese URL in fiecare luna, pentru incalcarea regulilor si politicilor. Aceasta tehnologie care actioneaza la nivelul paginilor a permis retragerea reclamelor de pe un numar mai mare de site-uri, in acelasi timp minimizand impactul asupra jucatorilor care respecta regulile.

Noua tehnologie este importanta in aplicarea regulilor care interzic monetizarea continutului controversat si inadecvat. Dupa extinderea politicilor impotriva continutului periculos si defaimator (in aprilie 2017) pentru a acoperi si alte forme de discriminare si intoleranta, Google a eliminat reclame de pe 8700 de pagini care incalcau zonele acoperite de noile norme.

ING Bank, Google si PwC au...
Citeste si: Cum functioneaza EWS, solutia dezvoltata de ING, Google si PwC

Impotriva continutului inselator

Multi dintre proprietarii de pagini web utilizeaza platformele de publicitate ale Google, precum AdSense, pentru a rula campanii publicitare si a obtine venituri. In 2017, Google a platit 12,6 miliarde de dolari catre parteneri. Insa mai important decat sumele obtinute din aceste reclame este ca jucatorii sa se conformeze regulilor impuse de platformele de publicitate ale Google. Acest lucru arata ca respecta utilizatorul si experienta lui mai mult decat reclamele in sine.

Regulile Google ce vizeaza producatorii de continut se schimba constant. In ultimii ani au devenit tot mai populare inselatoriile care se bazau pe popularitatea crescuta a stirilor online. Asadar, politicile Google s-au adaptat si interzic paginilor din reteaua publicitara sa afiseze reclame cu un continut inselator, care pacalesc individul. De exemplu, regulile Google nu permit sa afisezi reclame daca pretinzi ca esti un site de stiri din Cluj, insa in realitate nu ai nicio legatura cu zona respectiva.

O alta situatie tot mai frecventa este incalcarea regulilor privind copierea continutului. Acest lucru se intampla cand unele pagini inselatoare vor sa faca bani foarte rapid prin copierea stirilor si continutului din alte site-uri. In 2017, Google a blocat peste 12.000 de site-uri pentru copiere si preluare fara acord de continut, de la 10.000 de pagini in 2016.

Titlurile de tip tabloid au inceput sa fie utilizate de jucatori care incercau de fapt sa vanda prin reclame pastile pentru slabit, de exemplu. Ei foloseau mesaje senzationale in reclame - de genul „Nu o sa-ti vina sa crezi ce a facut X” - pentru a determina indivizii sa dea click si sa-i atraga pe site-uri care ofereau cu totul altceva decat stiri. Peste 7000 de conturi de AdWords au fost suspendate in 2017 pentru ca foloseau aceasta metoda de camuflare in spatele titlurilor tabloid, de la 1400 in 2016.

Topul companiilor care au...
Citeste si: Topul companiilor care au investit cel mai mult in cercetare in 2018

La amenintari noi, reguli noi

Politicile Google pentru platformele publicitare si jucatorii lor se schimba constant. Anul trecut au fost adaugate 28 de reguli pentru companiile care isi fac reclama si 20 suplimentare pentru editori, pentru a face fata noilor provocari si a imbunatati experienta reclamelor online. Pentru 2018, Google a introdus deja o serie de politici noi care vizeaza zona produselor financiare speculative si nereglementate. precum criptomonede, optiuni binare, anumite produse de pe piata valutara sau CFD (contracte pentru diferenta). De asemenea, au fost actualizate regulile privind reclamele la jocurile de noroc, pentru a include si noile metode prin care se pun in joc obiecte virtuale cu valoare in lumea materiala - de exemplu pariuri in care pun in joc „skin-uri” din jocuri de calculator.