Clientii romani ai agentiilor de marketing online s-au schimbat puternic in ultimii ani, incepand sa doreasca sa testeze noi solutii si instrumente, comparat cu acum cinci ani in care preferau sa mearga pe caile "deja batatorite", spune Ionut Munteanu, fondator al agentiei WebDigital si unul dintre cei mai experimentati oameni in industrie.

"Domeniul este foarte dinamic - din sase in sase luni se schimba interfetele, foarte des se schimba algoritmii, apar noi instrumente de marketing, solutii noi, iar clientii si noi ne adaptam. Ce am simtit la clientii nostri in ultima perioada este ca ei le-au acceptat si vor sa testeze", spune el.

Mai mult, clientii din eCommerce gandesc prima interactiune cu clientul, cum sa il mentina fidel si recurent, nu mai sunt interesati exclusiv de a converti. "Cresc puternic si Instagram, dar si YouTube - zona de fashion, food, travel, real estate si home & deco sunt extrem de potrivite pentru Instagram, insa pot fi si solutii creative - o fotografie relevanta, iar brandul tau sa fie scrijelit pe masa. Brandul neavand legatura cu continutul fotografiei, de exemplu o cafea", exemplifica Ionut Munteanu.

Una dintre diferentele marketing-ului .ro vs. cel din Europa de Vest sau SUA este insasi rolul specialistilor in marketing. "Omul de marketing nu este EXECUTANTUL, cum se intampla la noi, ci este cel care intelege toata industria, toate nisele, inteleg si nu rateaza oportunitati, sa se uite la tot ce inseamna managementul proiectului. In marile companii acest lucru se intampla".

In ce conditii este mai bine sa externalizezi sau sa internalizezi procesele de marketing? Este mai scumpa externalizarea sau este un mit? Cum a implementat WebDigital "saptamana de lucru de 4 zile" si ce modificari au facut pe parcurs afla din interviul video.

Citește și
Interviuri Hackathon4Health: In spatele cortinelor viitorului sanatati
Setari Cookie-uri