Facebook anunta lansarea unui set de instrumente pentru Facebook si Instagram, concepute pentru a-i ajuta pe utilizatori sa gestioneze timpul pe care il aloca acestor doua platforme: un tablou de bord, un memento zilnic si un nou mod de a limita notificarile. Noile optiuni, ce vor fi disponibile in curand, au fost create pe baza colaborarii cu academicieni, cu reputati experti si organizatii specializate in sanatate mentala, a unor cercetari ample efectuate de reteaua sociala si a feedback-ului primit de la comunitatea acesteia.

Facebook a dezvoltat noile instrumente din dorinta de a se asigura ca timpul petrecut de utilizatori in aplicatiile sale este rezultatul unei decizii asumate si ca le ofera acestora inspiratie si o experienta pozitiva. Prin aceste noi optiuni, obiectivul Facebook este de a le oferi utilizatorilor mai mult control asupra timpului petrecut pe platformele sale. De asemenea, isi propune ca aceste instrumente sa incurajeze conversatiile intre parinti si adolescenti cu privire la obiceiurile online potrivite pentru acestia.

In procesul de creare a acestor instrumente au fost implicati experti si oameni de stiinta de renume precum Robert Kraut (Carnegie Mellon), Sonja Lyubomirsky (UC Riverside), Dacher Keltner, Emiliana Simon-Thomas si Matt Killingsworth (Greater Good Science Center, UC Berkeley). De asemenea, Facebook a dezvoltat parteneriate cu clinicieni si organizatii de sanatate mentala precum Save.org si National Suicide Prevention Lifeline.

Pentru a accesa noile instrumente, vizitati pagina de setari din fiecare aplicatie. Pe Instagram selectati "Your Activity” iar pe Facebook, optiunea "Your Time on Facebook". In partea de sus, veti vedea un tablou de bord care va arata timpul mediu petrecut utilizand aplicatia de pe dispozitivul respectiv. Apasati orice bara pentru a vedea timpul total inregistrat pentru ziua in curs. Sub tabloul de bord, puteti seta un memento zilnic pentru a va trimite o alerta atunci cand ati atins timpul pe care ati decis sa il petreceti in aplicatie in ziua respectiva. Aveti posibilitatea sa modificati sau sa anulati memento-ul in orice moment. De asemenea, puteti selecta "Notification Settings" pentru a accesa rapid noua setare "Mute Push Notifications". Aceasta va limita notificarile dvs. Instagram sau Facebook pentru o perioada de timp, atunci cand aveti nevoie sa nu fiti deranjat.

Facebook considera ca este responsabil cu a-i ajuta pe utilizatori sa constientizeze cat timp petrec pe platformele sale, pentru a-si putea gestiona mai bine experienta. Un alt pas facut in acest sens a fost in decembrie 2017, cand platforma a impartasit opinii legate de prioritatea echipei sale de a crea experiente care ii ajuta pe oameni sa se conecteze si sa construiasca relatii.

Instrumente suplimentare

Desi sunt inca multe de facut, in ultimul an, Facebook a introdus o serie de instrumente pentru a-i sustine pe utilizatori sa controleze mai bine experienta avuta pe retelele sale sociale. Pe Facebook, a fost imbunatatita calitatea feedurilor de stiri pentru a afisa cele mai relevante postari, cu ajutorul unor functii precum See First, Hide, Unfollow si Keyword Snooze. Instagram a lansat instrumente puternice pentru a cultiva in mod proactiv comunitatea - cum ar fi mesajul "You’re All Caught Up" in Feed, filtrarea cuvintelor cheie, a continutului sensibil si filtrele pentru jigniri si comentarii ofensatoare.

De asemenea, Facebook are un angajament global, continuu, de prevenire a sinuciderilor, ce include extinderea detectarii proactive si imbunatatirea identificarii primului respondent. Aceste facilitati au fost dezvoltate in colaborare cu organizatiile de sanatate mentala, cum ar fi Save.org si cu contributia persoanelor care au avut o experienta personala privind intentia sau chiar incercarea de a se sinucide.
Activitatea comunitara

In luna martie, Facebook Safety Summit a reunit peste 100 de organizatii, cercetatori, experti si adolescenti, pentru a vorbi despre o gama larga de subiecte - de la aspecte legate de siguranta si tehnologie, la modul in care tehnologia ne influenteaza starea de bine. De asemenea, Facebook a colaborat cu Scholastic and Yale Center for Emotional Intelligence pentru a dezvolta si lansa curriculum-ul de invatare sociala si emotionala "Best Selves", conceput pentru a le oferi profesorilor lectii usor de folosit, care ii ajuta pe studenti sa dezvolte comportamente pro-sociale. Plaftorma a lucrat cu Stand for Children, Making Careing Common (Harvard) si alti experti pentru a dezvolta curriculum-ul "bunatatii" si a lansa Kind Schools Challenge, care inscrie scolile gimnaziale in predarea acestui curs cu durata de 30 de zile.

Nu este vorba numai despre timpul petrecut de utilizatori pe Facebook si Instagram, ci si de calitatea acestui timp. Facebook isi asuma cu seriozitate responsabilitatea de a vorbi in mod deschis despre modul in care timpul petrecut online ii influenteaza pe oameni. Aceste noi instrumente reprezinta un prim pas important in acest sens. Compania va continua sa isi dedice eforturile sigurantei comunitatilor, care sa le ofere tuturor un mediu ce promoveaza bunatatea si sustinerea.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri