Daca titlul articolului te face sa pufnesti si sa spui “eu stiu sa caut pe Google, oricine stie!”, afla ca exista zeci de posibilitati de a cauta mult mai eficient pe cel mai mare motor de cautare din lume, si, implicit, de a gasi informatii mai utile, mai rapid. Pentru multi, Google este prima pagina de Internet – nu scrii www.Facebook.com in browser, doar scrii “Facebook” si apoi apesi pe primul rezultat care apare.

Alternativ, faci o cautare dupa ce intri in Google.com sau Google.ro.

Insa Google este un instrument mult mai puternic; trebuie doar sa inveti cateva cuvinte “secrete”, si apoi poti sa navighezi pe Internet ca un profesionist. Nu va mai trebui sa cauti prin zeci de rezultate pentru a gasi ceva – foloseste “trucurile” de mai jos si vei gasi aproape de fiecare data rezultatul dorit pe prima pagina.

Pentru a cauta eficient pe Google, te poti folosi de comenzi speciale pe care le adaugi termenilor cautati, pentru a restrange (foarte) mult lista de rezultate posibile.

De exemplu, asa ii spui Google sa limiteze cautarile la un site in particular – in cazul de fata vor fi afisate toate stirile despre Iulian Stanciu de pe wall-street.ro.

cache:

O functie excelenta – daca scrii in bara URL si adaugi cache: la inceputul URL-ului, apasand Enter, atunci Google iti va arata cea mai recenta versiune cached a site-ului. Aceasta functie este foarte utila daca pagina este “cazuta” ca urmare a trafic-ului ridicat sau a cenzurarii ei, de exemplu.

intitle:

Adauga intitle: cautarii tale si Google va cauta doar titlurile paginilor Web. Este o functie foarte buna pentru a elimina din rezultatele inutile, daca iti amintesti fragmente din titlu.

“termenii cautarii intre ghilimele”

Daca pui cuvintele intre ghilimele, atunci Google va cauta exact acea fraza/sintagma. Acest sistem functioneaza si cu sintagme ambigue, unde Google ar putea sa “fie confuz” in ceea ce priveste cautarea ta. Este, de asemenea, o modalitate buna de a cauta cuvinte scrise gresit.

OR

Tasteaza OR intre termeni si Google va cauta unul sau altul dintre acei termeni. Este o modalitate inversa de a combina rezultatele din doua cautari diferite. De exemplu “dock iPhone OR iPad” va returna o cautare pentru doc-uri atat pentru iPad cat si pentru iPhone.

related:

Este o cautare mai deosebita, nefolosind-o cu un termen de cautat. Deci, daca scrii related:Apple.com, Google iti va arata o lista de site-uri care sunt similare cu acesta. Este folositor atunci cand cauti un anumit subiect despre care nu stii foarte multe.
Rapide

In final, cateva ponturi rapide – incearca oricare dintre aceste comenzi pentru a afla detalii despre un anumit lucru:

movie:
map:
stocks:
weather:

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri