Pentru Google, asigurarea unui mediu sanatos si sustenabil al publicitatii digitale este o miza cruciala, aflata in centrul eforturilor sale de aproape 20 de ani. In fiecare moment, Google investeste resurse umane si de tehnologie pentru protejarea indivizilor, agentiilor de publicitate si editorilor care contribuie la crearea unui internet util. Google prezinta date despre cele mai importante actiuni derulate in anul 2018 pentru a mentinerea unui mediu online sigur.

2,3 miliarde de reclame daunatoare eliminate

In 2018, Google a eliminat 2,3 miliarde de reclame care incalcau politici noi sau vechi care guverneaza publicitatea online, in medie mai mult de 6 milioane de reclame in fiecare zi. In total, anul trecut Google a introdus 31 de noi politici pentru publicitate. Alaturi de protejarea utilizatorilor impotriva reclamelor inselatoare si abuzive, eforturile Google s-au concentrat pentru a oferi agentiilor de publicitate un mod facil de a verifica daca reclamele lor respecta politicile de publicitate. Similar cu Centrul de politici AdSense, in luna aprilie Google va lansa un nou manager de politici in Google Ads, unde vor fi oferite exemple de greseli de nerespectare a politicilor pentru a sprijini agentiile de publicitate bine intentionate si a usura crearea si lansarea de campanii conforme.

O alta tinta in 2018 au fost entitatile din spatele reclamelor daunatoare, urmarind eliminarea cauzei. Folosind tehnologie „machine learning”, au fost identificate aproape un milion de conturi ale unor „advertiseri” rau intentionati, de doua ori mai mult ca in 2017.

Anul trecut, Google a eliminat 734.000 de editori si dezvoltatori de aplicatii din reteaua de publicitate, si a exclus complet reclamele din 1,5 milioane de aplicatii. Utilizând o tehnologie introdusa in 2017 si perfectionata constant, in 2018 au fost luate masuri la un nivel mai detaliat, fiind eliminate reclamele de pe 28 de milioane de pagini (nu intregul site) care au incalcat politicile dedicate editorilor.

Pentru un continut de calitate

Fenomenul „fake news” si ingrijorarile legate de reclamele electorale sunt preocupari de prim plan in lumea publicitatii online. Google a lansat anul trecut un nou set de reguli pentru alegerile din Statele Unite, fiind verificate aproape 143.000 de reclame in SUA. Anul acesta, Google lanseaza instrumente similare inaintea alegerilor pentru Parlamentul European.

Ciprian Susanu, fondator...
Citeste si: Cum va schimba tehnologia invatamantul in urmatorii ani

O alta zona de actiune a fost dezinformarea, pentru care Google aplica diferite politice pentru a se asigura ca reclamele sustin editorii bine intentionati, de calitate. In 2018 au fost retrase reclamele de pe 1,2 milioane de pagini, din peste 22.000 de aplicatii si 15.000 de site-uri din intreaga retea de publicitate a Google, care aveau continut inselator, instigator la ura sau de slaba calitate. Mai mult, au fost excluse reclamele din aproape 74.000 de pagini care au incalcat politicile referitoare la continut periculos si jignitor, si au fost eliminate 190.000 de reclame care nu respectau aceste reguli.

Google va continua sa apeleze toate aceste probleme, pe masura ce noi metode de inselatorie si „actori” rau-intentionati isi vor face aparitia in peisajul online. In 2019, protejarea utilizatorilor si asigurarea unui mediu sigur pentru publicitatea online vor continua sa fie prioritate in actiunile Google.

Actiunile Google de curatenie a publicitatii online in 2018, in cifre

  • 31 de noi politici introduse pentru publicitatea online
  • 2,3 miliarde de reclame eliminate, mai mult de 6 milioane de reclame daunatoare eliminate zilnic
  • 58,8 milioane de reclame de tip phishing blocate (inainte de a fi afisate)
  • Aproape 1 milion de conturi inchise ale unor „advertiseri” rau intentionati
  • 734.000 de editori si dezvoltatori de aplicatii eliminati din reteaua de publicitate Google
  • Aproape 1,5 milioane de aplicatii din care au fost eliminate reclamele complet
  • 28 milioane de pagini de pe care au fost eliminate reclamele pentru incalcarea politicilor privind editorii
  • 1,2 milioane de pagini, peste 22.000 de aplicatii si aproape 15.000 de site-uri din reteaua de publicitate Google de pe care au fost retrase reclamele pentru ca aveau continut inselator, instigator la ura sau de slaba calitate
  • 74.000 de pagini de pe care au fost eliminate reclamele si 190.000 de reclame retrase pentru incalcarea politicilor referitoare la continut periculos si jignitor


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea New Media »



Citeste si
Cum sa cauti pe Google ca un profesionst