Oricât de blamate sunt efectele tehnologiei avansate, internetul a devenit vital atât în plan personal, cât și profesional, ca urmare a răspândirii continue a noului coronavirus la nivel mondial.

Un sondaj efectuat de Internet Society a arătat că, în pandemie, pentru 80% dintre oameni, internetul a devenit mult mai important in viețile lor. Consumul de internet a crescut inclusiv în România. Traficul total de internet mobil a crescut în țara noastră cu 12% în primul semestru al acestui an, conform Autorității Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii.

La nivel mondial, statisticile arată că, în 2020, au fost efectuate aproximativ 62 de miliarde de căutări doar pe Google. În plan economic, acest lucru se traduce printr-o nevoie forțată de digitalizare a afacerilor în contextul creat de pandemia COVID-19, care a generat într-un timp foarte scurt schimbarea comportamentului consumatorilor (fie că vorbim despre produse, servicii, canale media sau despre experiențe sociale).

În condițiile în care tendințele se schimbă în fiecare zi, pentru a satisface cerințele și interesele publicului-tintă, business-urile au nevoie de o strategie de marketing specializată. Practic, pentru succesul oricărei afaceri, esențială este, în această perioadă, adaptarea strategiei de vânzări, în niciun caz renunțarea la marketingul digital, din care SEO face parte integrantă.

„Această practică (n.r. - renunțarea la investițiile în marketingul digital) pare una tentantă pentru reducerea cheltuielilor în contextul actual, însă, pe termen lung, periclitează supraviețuirea business-urilor, în condițiile unei competiții actuale acerbe în mediul online. Din experiența clienților cu care lucrăm, rezultatele unei campanii digitale se observă, în medie, între patru până la șase luni. În plus, statisticile arată că 5% din toate paginile recent publicate vor ajunge în primele Top 10 Google într-un an. Succesul este rezultatul unui efort pe termen lung, ce constă atât în analiză, cât și în execuție, profesionalism, dedicație și implicare totală. Astăzi, nu mai există SEO hacks!”, afirmă Christian Lupașcu, fondatorul agenției r2.ro.

Importanța unui audit SEO

În condițiile în care algoritmul Google ia în calcul peste 200 de criterii pentru clasarea unui site web pe poziții fruntașe (primele cinci poziții înregistrează peste 70% din rezultate), o strategie SEO bine pusă la punct este cu atât mai importantă.
„Înaintea implementării oricărei campanii SEO eficiente, este necesar un audit, pentru a evalua atât performanțele proiectului, cât și pentru a identifica noi perspective de dezvoltare. Un audit SEO permite evidențierea unor probleme tehnice, care vizează structura fișierelor sau viteza de încărcare a site-ului. Este știut faptul că încărcarea mai lentă chiar și cu o secundă are impact negativ asupra oricărui site. Tot în cadrul unui audit, putem identifica, de exemplu, cuvintele-cheie pe care dorim să ne clasăm cel mai bine sau link-urile pe care proiectul în lucru le-a obținut deja de-a lungul timpului și pe care putem miza în continuare”, adaugă Christian Lupașcu.

Rolul SEO în 2021

Relevanța SEO este adesea supusă la îndoială, din cauza schimbărilor comportamentului userilor, dar și a algoritmului Google. În 2021, campaniile de optimizare a motoarelor de căutare sunt esențiale ținând cont că următoarea actualizare a algoritmului Google este anunțată pentru luna mai. Core Web Vitals se va axa pe experiența utilizatorilor, influențată considerabil, printre altele, de viteza de încărcare a site-ului, timpul petrecut pe pagină de către utilizator, numărul de pagini vizualizate (n.r - rata de click). Pentru acest din urmă criteriu, conținutul de calitate prezintă în continuare interes din partea Google. Rata de respingere este extrem de mare în cazul paginilor care nu reușesc să atragă interesul userilor într-un interval de timp între 3 și 5 secunde. Pentru a evita o astfel de situație, webmasterii recomandă asocierea conținutului cu imagini, infografii sau video.

În 2021, webmasterii anunță că Local SEO va fi la fel de important ca în 2020, în condițiile în care 4 din 5 internauți efectuează căutări locale. În acest sens, pe lângă actualizarea constantă și corectă a contului Google My Business, specialiștii recomandă o atenție sporită și în ceea ce privește recenziile venite din partea clienților. 85% dintre viitorii clienți ai unui brand au încredere în recenziile online în același mod în care țin cont de recomandările făcute de apropiați.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri