"In cesa ce priveste CFR Marfa, discutiile s-au axat pe marginea etapelor aferente procesului de privatizare pentru obtinerea celui mai bun pret pe piata. Ovidiu Ioan Silaghi a declarat ca Ministerul Transporturilor si Infrastructurii isi asuma privatizarea CFR Marfa pana in decembrie 2012, subliniind ca si in cazul celui mai pesimist scenariu acest deziderat va fi atins", se mentoneaza in comunicat.
In nota de fundamentare a unui proiect de ordonanta elaborat de Ministerul Finantelor se spune ca programul de privatizare al Ministerului Transporturilor pentru 2012 are in vedere prevederile scrisorii de intentie la acordul incheiat cu FMI, prevederi amendate succesiv cu prilejul fiecarei evaluari a institutiilor financiare internationale si care au stabilit masuri de privatizare cu termene de realizare privind Tarom si CFR Marfa.
"Singura actiune de privatizare preconizata a fi realizata de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii si de a aduce venituri din vanzare de actiuni se refera la vanzarea pachetului de actiuni reprezentand 20% din capitalul social al TAROM, iar aceasta, desi se fac eforturi pentru atragerea investitorilor de portofoliu si de retail pe piata de capital, este susceptibila de a nu fi realizata datorita lipsei de interes a acestora in contextul crizei economice actuale", se mentioneaza in nota de fundamentare.
Un alt subiect discutat miercuri la Ministerul Transporturilor a fost introducerea managementului privat in companiile de stat.
La nivelul ministerului a fost luata decizia de a extinde introducerea managementul privat de la cele doar doua companii (CFR SA si CFR Calatori), vizate initial, la alte opt societati, a caror cifra de afaceri depaseste 7,3 milioane euro.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: