Veniturile din vanzari ale producatorului farmaceutic Antibiotice Iasi (ATB) au crescut in primul semestru cu 5,6%, la 149,78 milioane lei (33,54 milioane euro), iar profitul net s-a majorat cu 6,3%, la 18,3 milioane lei (4,09 milioane euro).

In primele sase luni ale anului trecut, compania a avut venituri din vanzari de 141,85 milioane lei si un profit net de 17,21 milioane lei, scrie Mediafax.

"Veniturile din vanzari sunt realizate in principal din vanzari de produse finite direct la distribuitori farmaceutici.Vanzarile la export la 30 iunie 2014 au fost in valoare de 46,8 milioane lei", se arata in raportul financiar semestrial al producatorului publicat joi de Bursa de Valori Bucuresti (BVB).

Astfel, vanzarile de produse finite s-au plasat la 147,9 milioane lei, cu 9,6% peste nivelul atins in prima jumatate a anului trecut.

"Consecventi strategiei companiei din ultimii ani axata pe consolidarea pozitiei ca principal producator de antiinfectioase, politicile comerciale si de promovare aplicate in semestrul I 2014 au fost orientate spre valorificarea superioara a portofoliului de medicamente devenit traditional, cat si a medicamentelor valoroase terapeutic nou asimilate in portofoliu", se precizeaza in raport.
Antibiotice a inregistrat o crestere a vanzarilor pe piata interna de 5,21%, la 103,8 milioane lei.

"Activitatea echipelor din teren, desfasurata conform planului de promovare definit pentru 2014, precum si politicile comerciale derulate de companie in perioada analizata au dus la consolidarea
vanzarilor pe categoria de produse aflate in promovare (strategice), acestea inregistrand o crestere de 10,7% in trimestrul al II-lea fata de trimestrul I", spun reprezentantii companiei.

Atibiotice ocupa, potrivit datelor proprii, locul al cincilea in topul companiilor de generice si medicamente fara prescriptie medicala, cu o cota de 6,4% in trimestrul al doilea, fata de 6,1% dupa primele trei luni. Totodata, pe piata interna se situeaza pe pozitia 12, cu o cota de 2,58% in trimestrul al doilea, in crestere de la 2,47% in primul trimestru.

In primul semestru, compania a lansat opt produse noi: doua din clasa tract digestiv, un produs din clasa aparat genito-urinar, doua produse oncologice si trei produse din clasa sistem nervos central.

"In prima jumatate a anului 2014 au fost negociate si demarate proiecte de acces pe pietele europene pentru produse injectabile, comprimate si forme semisolide (unguente, creme, geluri si supozitoare). In aceste conditii, estimam ca exporturile pe pietele Uniunii Europene vor creste semnificativ in valoarea cifrei de afaceri la export pe termen mediu si lung. De asemenea, au fost negociate si sunt in curs de negociere contracte comerciale pentru accesul pe noi piete de desfacere din Asia Centrala (Turkmenistan, Uzbekistan), Africa de Sud, Africa Subsahariana (Etiopia, Angola)", se precizeaza in raport.

Antibiotice Iasi are in plan sa construiasca noi capacitati de productie pentru dezvoltarea portofoliului de medicamente, pentru care estimeaza investitii de 40 milioane euro in urmatorii sase ani.

Statul controleaza, prin Ministerul Sanatatii, 53,02% din actiunile Antibiotice Iasi, iar SIF Oltenia are 11,9% din titluri. Dintre actionari mai fac parte Broadhurst Investments Limited - 4,19%, SlF Transilvania - 4,03%, SIF Banat-Crisana S.A - 2,11%, Fondul de Pensii Administrat Privat ALICO - 1,51%, Fondul de Pensii Administrat Privat AZT Viitorul Tau/Alliianz PP - 1,30%, SGKB (LUX) FUND - DANUBE TIGER (EUR) - 0,85%, Fondul de Pensii Administrat Privat Aripi/Generali - 0,67%, A-Invest - 0,64%. Restul de 19,74% revine altor firme si persoane fizice.

Acþiunile Antibiotice, listate la BVB, au inchis sedinta de tranzactionare de miercuri la pretul de 0,5730 lei, in stagnare. La acest pret, capitalizarea companiei se ridica la 384,67 milioane lei (86,7 milioane euro).

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Piețe de capital »



Setari Cookie-uri