Vanzarile de smartwatch-uri ale Apple ar putea atinge 20-30 de milioane de unitati pe an, in primii cativa ani, a spus Mock intr-un interviu. Elvetia a exportat 28,6 milioane de ceasuri in 2014.

Apple Watch va intra pe piata in aprilie la preturi de 349 de dolari pentru modelul Sport, 549 de dolari pentru versiunea de mijloc si 10.000 de dolari in cazul versiunii high-end, a anuntat luni compania, intr-un eveniment organizat la San Francisco. "Apple va reusi rapid. Va pune multa presiune pe industria traditionala de ceasuri si locurile de munca din Elvetia", a spus Mock citat de Bloomberg si preluat de Mediafax.

Apple ataca industria elvetiana a ceasurilor de 38 de miliarde de dolari, dupa ce a schimbat configuratia pietelor prin atragerea consumatorilor de la CD-uri la iTunes si a erodat dominatia Nokia prin redefinirea telefoanelor mobile. In timp ce unele branduri elvetiene precum Tissot, TAG Heuer si Montblanc testeaza piata smartwatch-urilor, industria in ansamblul ei a subestimat pericolul, considera Mock.

Cititi si Apple Watch a fost prezentat oficial. Ceasul se vinde la preturi cuprinse intre 349 si 10.000 de dolari

"Orice produs cu un pret cuprins intre 500 si 1.000 de franci este intr-un real pericol. Ma astept ca era glaciara sa vina peste noi", a avertizat Mock.

Peste jumatate din veniturile generate de vanzarile mondiale de ceasuri sunt obtinute de Elvetia, chiar daca produce doar o mica parte din ceasurile comercializate la nivel global, a declarat Rene Weber, analist la Bank Vontobel. Apple urmareste probabil sa ajunga intr-o pozitie similara, potrivit lui Mock, care lucreaza la compania de consultanta Creaholic, pe care a fondat-o in 1986. Sintagna "Swiss Made" a devenit sinonima cu calitatea, dar industria de ceasuri a Elvetiei nu este imuna la pericole. Un exemplu este faptul ca 60.000 de locuri de munca au disparut in anii ’70 si ’80, cand producatorii elvetieni au subestimat cererea pentru ceasurile cu bateriii cu cuarz, livrate de producatori japonezi precum Seiko.

Citeste si:

In cel mai rau caz, introducerea Apple Watch va reduce veniturile anuale ale Swatch Group, cel mai mare producator de ceasuri din Elvetia, cu 6%, potrivit analistilor. Cele 18 branduri ale companiei Swatch au preturi care ajung la peste 100.000 de dolari in cazul marcilor Breguet si Blancpain. Producatori de top precum Rolex si Patek Philippe nu au anuntat planuri de producere de smartwatch-uri, dar trei companii listate la bursa care fabrica ceasuri elvetiene pregatesc astfel de dispozitive.

Swatch Group, care fabrica si marcile Omega si Tissot, a anuntat ca va prezenta un smartwatch in acest an. Dispozitivul va comunica prin intermediul unei tehnologii cunoscute ca NFC si va permite efectuarea de plati mobile, a declarat directorul general al Swatch, Nick Hayek.

TAG Heuer, marca elvetiana detinuta de grupul francez LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, urmeaza sa lanseze inainte de sfarsitul acestui an un smartwatch cu functii GPS si de monitorizare a sanatatii. Cu toate acestea, produsul nu va fi fabricat in Elvetia, intrucat compania are nevoie de parteneri straini pentru producerea tehnologiei, a explicat seful diviziei de ceasuri a LVMH.

Montblanc, companie detinuta de Financiere Richemont, a anuntat ca va incepe in iunie sa comercializeze ceasuri numite e-Strap. Dispozitivul va monitoriza activitatile purtatorului si poate ajuta la gasirea telefonului mobil al utilizatorului, prin intermediul tehnologiei Bluetooth. Apple a prezentat luni Apple Watch, primul produs nou al companiei din ultimii cinci ani, un dispozitiv destinat sa faca informatiile disponibile la incheietura mainii si care deschide larg calea dezvoltarii pietei tehnologiei produselor purtabile.

Ceasul are o fata care poate fi personalizata si o baterie cu o durata de functionare de 18 ore, in conditii normale de utilizare, a declarat directorul general al Apple, Tim Cook, la evenimentul de prezentare organizat la San Francisco. Ceasul va putea fi precomandat din 10 aprilie si va ajunge la cumparatorii din 9 tari pe 24 aprilie.

Sursa foto: Mediafax