Grupul Electrica, cu operatuni de distributie si furnizare de energie electrica, a inregistrat in primul semestru un profit net consolidat de 277 milioane lei, in crestere cu 30% fata de perioada similara a anului trecut.

Profitul operational in prima parte a acestui an a fost de 317 milioane lei, cu 14% mai mare decat in aceeasi perioada din 2014, potrivit raportului semestrial transmis vineri Bursei de Valori Bucuresti (BVB), scrie Mediafax.

De asemenea, in primele sase luni din acest an, Electrica a inregistrat venituri din exploatare in valoare de 2,72 miliarde lei, in crestere cu 9,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Aceasta crestere se datoreaza faptului ca veniturile din segmentul de distributie de energie electrica au crescut cu 7%, la aproape 1,22 miliarde lei, evolutie determinata de cresterea cantitatii distribuite cu 6% fata de perioada similara a anului 2014, in linie cu previziunile.

De asemenea, un alt factor semnificativ care a contribuit la cresterea veniturilor din exploatare a fost ca veniturile din segmentul de furnizare de energie electrica au crescut cu 5%, la 2,16 miliarde lei.

"Rezultatele la nivelul grupului au inregistrat si in semestrul I din acest an o evolutie pozitiva, in linie cu obiectivele asumate. Cresterea profitabilitatii vine aproape natural, ca efect al actiunilor de restructurare si reorganizare a segmentului de servicii energetice, de eficientizare a activitatilor noastre, dar si in urma investitiilor realizate", a declarat directorul general al Electrica SA, Ioan Rosca.

Potrivit acestuia, o parte importanta a strategiei de afaceri include implementarea unui plan de investitii ambitios. In primele sase luni, investitiile in retelele electrice au crescut cu 21%, la 175 milioane lei.

Cheltuielile operationale au urcat in primele sase luni cu 9%, in principal datorita evolutiei cheltuielii cu energia electrica achizitionata, care a avansat cu 14%, la aproape 1,29 miliarde lei, in primul rand din cauza cresterii costului energiei electrice achizitionate pentru furnizare si trading. Costul cu energia electrica achizitionata este principalul cost al grupului, reprezentand 47% din venituri in primul semestru.

In perioada ianuarie-iunie, Grupul Electrica a distribuit aproximativ 8,5 TWh, si a furnizat aproximativ 5 TWh de energie electrica, catre un numar de aproximativ 3,59 milioane de consumatori finali. In primul semestru, contributia segmentului de distributie de energie electrica si a segmentului de furnizare de energie electrica la veniturile Electrica a fost de 36%, respectiv 64%.

Valoarea certificatelor verzi inclusa in factura catre consumatorii finali, in conformitate cu reglementarile ANRE, a crescut de la 32,84 lei/MWh in perioada de sase luni incheiata la 30 iunie 2014 (29,47 lei/MWh stabilita in urma regularizarii de la finalul anului 2014) la 35,85 lei/MWh in perioada de sase luni incheiata la 30 iunie 2015. Aceste elemente au contracarat efectul scaderii cu 3,8% a pretului mediu de vanzare a energiei electrice.

Electrica are o arie de cuprindere nationala, cu organizare zonala in trei zone, pentru distributia si furnizarea energiei electrice: Transilvania Nord, Transilvania Sud, Muntenia Nord si la nivel national pentru intretinere si servicii energetice. Compania deserveste aproximativ 3,5 milioane de clienti. Actionarul principal al Electrica SA este statul roman, reprezentat prin Ministerul Energiei, Intreprinderilor Mici si Mijlocii si Mediului de Afaceri (48,78%), urmat de BERD, cu 8,66%.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Piețe de capital »



Setari Cookie-uri