Profitul BRD a ajuns la 606 mil. lei in primele 9 luni din acest an, dupa o crestere de 67,9% datorata imbunatatirii veniturilor, dar si a incasarilor de pe urma vanzarii participatiei de la Visa Europe. Excluzand elementele nerecurente (reprezentate in cea mai mare parte de castigul din tranzactia Visa) profitul net a crescut cu 45,4%.

Venitul net bancar al Grupului BRD pentru primele 9 luni ale anului 2016 a atins 2,11 mld. lei, mai mare cu 9,6% fata de perioada similara din 2015. Veniturile nete din dobanzi au crescut cu 5,3% datorita influentelor favorabile de volum si structura. Cresterea cu 5,0% a veniturilor nete din comisioane a fost sustinuta de activitatea de carduri, de abonamentele pentru internet banking si mobile banking si asigurari.

Categoria “Alte venituri bancare” a inregistrat in primele 9 luni ale anului 2016 o crestere cu 39,2% fata de perioada similara din 2015 si cuprinde castigurile din tranzactia VISA si din vanzarea de titluri de stat si unitati de fond. Excluzand aceste elemente, venitul net bancar a crescut cu 4,2%, in dinamica anuala.

“La 30 septembrie 2016, dinamica creditelor brute acordate de banci are o tendinta pozitiva la nivelul creditelor acordate persoanelor fizice, in timp ce creditarea companiilor continua sa scada”, se mentioneaza intr-un anunt al companiei.

Cresterea creditelor acordate de BRD persoanelor fizice (+5,9% fata de 30 septembrie 2015) a fost determinata intr-o mare masura de creditele pentru locuinte (+15,5%). Pe de alta parte, creditele de consum continua sa scada (-2.6% fata de 30 septembrie 2015) deoarece cresterea creditelor denominate in lei (+9,3%) nu a compensat scaderea in dinamica anuala a componentei in valuta (-20,5%).

Libra Internet Bank a obtinut...
Citeste si: Libra Internet Bank, profit de 95 de milioane de lei in 2018

Creditele acordate companiilor, in ciuda ratelor scazute de dobanda, inca inregistreaza o dinamica negativa (-3,2% an pe an), fiind puternic influentate de operatiunile de curatare a portofoliilor.

Depozitele si-au metinut cresterea la nivelul ambelor segmente de clienti, iar in aceste conditii depozitele totale au crescut cu 10,5% fata de 30 septembrie 2015. Volumul depozitelor a crescut cu 5,7% in dinamica anuala, sustinut de depozitele din conturile curente (+28% crestere fata de 30 septembrie 2015). Grupul BRD a inregistrat o crestere a activelor aflate in administrare, ajungand la 2,9 miliarde lei, in urcare cu 16,6%. Cota de piata a fost de 12,2%, mai mare cu 0,5 puncte procentuale fata de 30 septembrie 2015.

Numarul clientilor BRD pe segmentul persoanelor fizice a crescut cu 54.000 fata de 30 septembrie 2015, utilizand o metodologie constanta. Numarul de contracte de internet si mobile banking (My BRD Net si My BRD Mobile) a continuat sa creasca, atingand 1,04 milioane la finalul lunii septembrie 2016, mai mare cu 27% in termeni anuali.

Soldul creditelor nete ale Grupului BRD la 30 septembrie 2016 a fost de 28,4 miliarde lei (+2,4% fata de 30 septembrie 2015 si +3,8% fata de 31 decembrie 2015), pe fondul cresterii inregistrate pe segmentele persoane fizice si mari clienti corporativi.

Indicatorul credite nete/depozite a fost de 69,9% (mai mic cu -2,3 puncte procentuale fata de 30 septembrie 2015) ca urmare a unui nivel mai mic al indicatorului credite/depozite in valuta si a unei baze a depozitelor mai extinsa.

Bank of the Year 2018: 6...
Citeste si: Bank of the Year 2018: 6 trofee au ajuns pe masa unei singure banci

Rata creditelor neperformante a continuat sa scada la 30 septembrie 2016 pana la 10,8%, de la 15,3% in primele noua luni din 2015, datorita operatiunilor de stergere si vanzare de creante depreciate. Gradul de acoperire a creditelor neperformante a crescut de la 69,8% la 74,7%. Costul net al riscului a atins 362 milioane lei la 30 septembrie 2016 (-20,3% fata de aceeasi perioada a anului 2015).


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »



Citeste si
BRD, rezultate incurajatoare la 9 luni, insa provizioanele raman mari