Sphera Franchise Group, compania care administrează restaurantele KFC, Pizza Hut și Taco Bell în România, raportează vânzări consolidate de 304,6 milioane lei în primul semestru al anului, reprezentând o scădere de 31,6% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Vânzările consolidate ale Grupului în al doilea trimestru au înregistrat o scădere de 54% comparativ cu al doilea trimestru al anului 2019, ajungând la 106,3 milioane lei, iar cel mai semnificativ impact s-a resimțit în luna aprilie, când majoritatea restaurantelor au fost închise complet, iar activitatea de livrare, limitată.

Pierderea înregistrată în T2 a fost atenuată de măsuri rapide și ferme de reducere a costurilor, care se reflectă în scăderea cu 47,3% în T2/2020 a cheltuielilor restaurantelor, comparativ cu T2/2019. În același timp, rezultatele de mai sus se situează deasupra mediei înregistrate de industria de ospitalitate**, în contextul pandemiei de COVID-19 și evoluția creează premisele unei reveniri.

„Cu siguranță, a fost un trimestru dificil pentru toată lumea din HoReCa, iar noi nu doar că am reușit să trecem peste el adaptându-ne din mers, dar suntem încrezători în viitor. Am redus în mod semnificativ costurile operaționale, am maximizat veniturile și am rămas aproape de clienții noștri. Pentru moment, rămânem prudenți și continuăm să analizăm în mod regulat performanța piețelor individuale, a brandurilor și a restaurantelor noastre, pentru a răspunde oricărei potențiale evoluții într-un mod agil. Răspunsul nostru rapid în T2 prin investiții în dezvoltarea rețelei de restaurante și trecerea la canale digitale va aduce cu certitudine venituri și acces la noi clienți”, a declarat Călin Ionescu, Directorul General interimar al Sphera.

Sphera a reușit să atenueze impactul măsurilor de control asupra răspândirii pandemiei în România, Italia și Republica Moldova, concentrându-se pe dezvoltarea unor noi canale de vânzare, cum ar fi prin colaborarea cu agregatorii de comenzi online, alături de promovarea canalelor Delivery și Drive-Thru, care continuă să servească mâncare prin KFC Delivery, KFC Drive Thru și Pizza Hut Delivery. Grupul a încheiat până în prezent parteneriate cu opt platforme de comenzi online în toate piețele pe care este activ, dar are și canale proprii de vânzări online. În T2/2020, 47% din vânzările din România s-au realizat prin servicii de livrare, comparativ cu 7% în aceeași perioadă a anului trecut. Avansul semnificativ indică o acomodare rapidă a Grupului la contextul actual.

Grupul continuă expansiunea și investițiile inițial amânate din cauza pandemiei, deschizând patru noi restaurante KFC în perioada cuprinsă între iulie și începutul lui august (trei în România și unul în Italia).

Începând cu luna mai, vânzările au fost pe un trend ascendent, datorită parteneriatelor cu platformele de livrare, redeschiderea restaurantelor în centrele comerciale și reluarea generală a activității economice în piețele unde operează Grupul. La finalul lunii iunie, 97,6% dintre restaurante erau deschise în toate piețele de activitate, iar Grupul se așteaptă ca evoluția pozitivă a vânzărilor să se mențină în lunile următoare, cu condiția ca autoritățile din țările respective să nu impună noi măsuri de izolare.

„Vedem semne clare de revenire graduală, în urma relaxării restricțiilor menite să controleze pandemia. Deși restaurantele au rămas închise la interior, în iunie 2020 am reușit să ajungem la vânzări care se află la 65% din nivelul atins înainte de pandemie. În iulie, procentul a avansat la 75%, ceea ce ne dă motive să fim optimiști cu privire la performanța noastră în lunile următoare. Desigur, întoarcerea la nivelurile înregistrate înainte de pandemie va presupune timp, dar ne concentrăm pe controlul costurilor și accesarea tuturor facilităților disponibile oferite de guvernele din piețele noastre de activitate, pentru a ne asigura că această revenire are loc cât mai curând, în beneficiul tuturor acționarilor noștri”, a adăugat Valentin Budeș, Directorul Financiar al Sphera.

În S1/2020, Grupul a raportat un profit operațional al restaurantelor de 6,7 milioane RON, în scădere cu 86,5% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Cheltuielile generale și administrative au scăzut cu 8,2%, în timp ce EBITDA a ajuns la 0,8 milioane RON, cu 97,9% sub nivelul înregistrat în S1/2019 și a avut o marjă cu 8 puncte procentuale mai mică decât în perioada anterioară. Profitul operațional a scăzut cu 178% Y/Y, până la -17,8 milioane RON, iar pierderea totală din această perioadă a fost de 22,4 milioane RON.

Grupul continuă să implementeze cu strictețe măsurile de igienă și distanțare în toate restaurantele sale, precum și în serviciul său de livrare.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Piețe de capital »



Setari Cookie-uri