Bursa Romana de Marfuri (BRM) studiaza oportunitatea lansarii tranzactiilor cu emisii de dioxid de carbon in urmatorul an, in contextul armonizarii aspectelor legislative romanesti legate de protectia mediului cu cerintele legislative la nivel european si pentru a veni in sprijinul operatorilor economici.
Un alt punct strategic al bursei de marfuri pentru urmatorul an il reprezinta Ringul energiei electrice.

“BRM se va axa, in special, pe piata consumatorilor mici si mijlocii. Pe platforma sa de tranzactionare, bursa isi propune sa atraga cat mai multi consumatori finali, astfel incat, o lichiditate crescuta a acestui ring sa genereze, in mod firesc, tranzactionarea derivatelor pe energie electrica”, a declarat, pentru Wall-Street, presedintele BRM, Septimiu Stoica.

De asemenea, BRM va pregati pentru 2009 lansarea pietei produselor derivate pe marfuri. Bursa va implemente tehnici de protectie a riscurilor solicitate de catre comercianti.

“In contextul economic actual deosebit de fluctuant si expus, din cauza crizei economice globale, comerciantii devin foarte interesati de posibilitatea ca bursa sa realizeze operatiuni de hedging”, explica presedintele BRM.

In perspectiva conducerii institutiei, orizont de timp 2008-2009, va continua sa plaseze bursa ca lider de opinie in demararea activitatii de tranzactionare cu produse agricole.

BRM ca continua in 2009 sa militeze consecvent pentru introducerea mecanismelor recipisei de depozit, a Fondului de Garantare a Certificatelor de Depozit, pentru licentierea depozitelor si introducerea sistemului de gradare a cerealelor.

Tranzactii de 1,6 mld. lei in primele 11 luni


Principalul obiectiv in anul 2008 la Bursa Romana de Marfuri a fost consolidarea pietei spot pe marfuri. Specializarea in tranzactionarea pe ringurile Pietei la disponibil si extinderea gamei produselor fungibile tranzactionate a reprezentat tinta acestui an, spune Septimiu Stoica.

In primele 11 luni ale anului 2008, pe cele doua piete administrate – Piata licitatiilor si Piata la disponibil - valoarea de tranzactionare a crescut cu 26% comparativ cu perioada similara a anului anterior, cifrandu-se la 1,607 miliarde lei (407 milioane euro).

Numarul tranzactiilor s-a cifrat la aproape 2.150, ceea ce reprezinta o reducere comparativ cu anul 2007, dar valoarea de tranzactionare aferenta a tranzactiilor a fost mai mare, astfel incat s-a depasit nivelul atins in primele 11 luni ale anului trecut, potrivit datelor furnizate de catre bursa.

Cu ajutorul Pietei la disponibil si a Pietei licitatiilor, atat societati comerciale private, cat si entitati ce apartin statului au realizat tranzactii pentru achizitionarea de marfuri.

“Pe Piata licitatiilor, s-a acordat atentie si segmentului de consultanta in achizitii publice, atat pentru entitati finantate de la bugetul statului, cat si pentru entitati private ce acceseaza fonduri structurale pentru care finantarile se valorifica potrivit aceleasi legislatii a achizitiilor publice”, explica presedintele BRM.

Pe Piata licitatiilor, s-a acordat atentie si segmentului de consultanta in achizitii publice, atat pentru entitati finantate de la bugetul statului, cat si pentru entitati private ce acceseaza fonduri structurale.

La BRM, pe Piata la disponibil se tranzactioneaza, in prezent, marfuri fungibile, standardizate, in cele 9 ringuri specializate: produse petroliere, energie electrica, gaze naturale, carbune, marfuri generale, materiale de constructii, legume si fructe, cereale si ringul contractelor de procesare combustibili.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Piețe de capital »



Setari Cookie-uri