SIF Moldova a facut un profit de 1,9 milioane lei anul trecut

SIF Moldova (SIF2) a obtinut anul trecut un profit net de numai 1,9 milioane lei (513.600 euro), cu mult sub castigurile raportate in 2007, de 65,57 milioane lei , dupa ce CNVM a obligat societatile de investitii sa inregistreze deprecierile de active in bilant.

In urma noilor reglementari ale Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare (CNVM), SIF-urile sunt puse in situatia de a-si vedea profiturile din acest an anulate, in urma ajustarilor valorice ale investitiilor realizate pe Bursa, in conditiile in care piata de capital romaneasca s-a prabusit in 2008, iar unele actiuni ar putea valora cu pana la 90% mai putin fata de 2007, a informat NewsIn.

Ca urmare, SIF Moldova si-a constituit pentru anul trecut provizioane si amortizari de 130,68 milioane lei, pentru a-si ajusta investitiile facute in ultimii ani, costuri care au sters aproape tot profitul aferent anului 2008.

SIF Moldova a atras anul trecut venituri de 172,44 milioane lei (46,85 milioane euro), cu 41% mai mari decat incasarile din 2007, cand insumasera 122,3 milioane lei. Totusi, deprecierea activelor a marit cheltuielile SIF-ului de peste trei ori, de la 51,98 milioane lei, in 2007, pana la 166,17 milioane lei (45,15 milioane euro), la nivelul anului trecut.

De asemenea, activele nete al SIF Moldova au scazut anul trecut cu 46,4%, pana la 957,92 milioane lei, dupa ce la finalul anului 2007 acestea erau la nivelul de 1,79 miliarde lei.

Titlurile SIF Moldova se tranzactioneaza la categoria I a Bursei de Valori Bucuresti (BVB), sub simbolul SIF2. Societatea de investitii financiare are un capital social de 51,91 milioane lei, impartit in 519,09 milioane de titluri, cu o valoare nominala de 0,10 lei.

SIF Moldova are o valoare de piata de 211,78 milioane lei (57,54 milioane euro), conform cotatiei de 0,408 lei/actiune, stabilita in sedinta de joi a Bursei.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Piețe de capital »



Setari Cookie-uri