Pe baza unor informatii private, reteaua Bloomberg sugera pe 7 aprilie ca General Motors Corp. isi accelereaza pregatirea falimentului. Faliment care in opinia presedintelui american Barack Obama – indicau pentru Bloomberg alte surse pe 1 aprilie – devine cea mai buna solutie pentru gigantul auto american.
Intr-un interviu acordat publicatiei Financial Times si aparut pe 4 aprilie, la randul sau noul sef executiv, Fritz Henderson, a evidentiat varianta declansarii rapide a procedurilor de faliment. „Daca va trebui sa recurgem la faliment, atunci o vom face rapid" - a declarat Henderson, apreciind totodata ca guvernul Statelor Unite nu va interveni pentru a preveni un colaps al companiei.

Pe 22 aprilie, directorul financiar Ray Young a anuntat ca General Motors Corp. nu va onora obligatii de plata estimate la $1 miliard si scadente pe 1 iunie.

In notele zilnice de piete internationale aparute pe 14 noiembrie anul trecut pe site-ul Tradeville – noul Vanguard, apreciam ca General Motors Corp. si Ford Motor Co. puteau fi curand asociate unei crize similare celor produse in cazurile Fannie Mae, Freddie Mac, American International Group Inc. sau Lehman Brothers Holdings Inc..




De aceasta data, insa, administratia Obama – si nu vanzarile „short” agresive – a readus in atentie cazul disperat al producatorilor auto americani. Impresia de ansamblu pe care o am asupra saptamanilor recente este cea a unei campanii de comunicare atent coordonate, in directia pregatirii publicului (investitor sau nu) privind iminenta anuntarii falimentului cel putin in cazul General Motors Corp.. Campanie in care inlaturarea la sfarsitul lunii trecute a lui Rick Wagoner din functia de sef executiv nu pare sa fi fost intamplatoare, dincolo de faptul ca pe parcursul mandatului sau (2000 – 2009) pretul actiunilor companiei s-a prabusit cu aproape 98% pe fondul unor pierderi totale de peste $85 miliarde.

Singura ajustare pe care as face-o opiniei notate pe 14 noiembrie ar fi ca la acest moment Chrysler LLC pare mai vulnerabila decat Ford Motor Co.. General Motors Corp., insa, ramane victima perfecta a urmatoarelor zile.

NOTA: Acest material are exclusiv un scop pur informativ, neconstituind o recomandare de a tranzactiona in oricare din pietele financiare mentionate. Tranzactiile in marja presupun riscuri financiare semnificative. Tradeville SA nu isi asuma responsabilitatea pentru tranzactiile efectuate pe baza informatiilor prezentate.
Datele utilizate pentru redactarea materialului au fost obtinute din surse considerate a fi de incredere, insa nu exista nicio garantie privind corectitudinea acestora.



Mihai Nichisoiu
Analist piete internationale
Tradeville S.A.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Piețe de capital »



Setari Cookie-uri