Rompetrol Rafinare (RRC), “perla” grupului Rompetrol condus de Dinu Patriciu si compania care opereaza rafinaria Petromidia, a inregistrat pierderi de 291,9 milioane lei (68,42 milioane euro) in primele trei luni ale acestui an, de 8,5 ori mai mari decat cele afisate in aceeasi perioada a anului trecut, pe fondul sporirii cheltuielilor financiare.
In primul trimestru al anului trecut, Rompetrol Rafinare a avut pierderi de 34,32 milioane lei. Compania a avut pierderi din activitati financiare de 268,9 milioane lei (63,03 milioane euro), in primele trei luni ale acestui an, in conditiile in care obtinuse un castig financiar de 3,86 milioane lei, in aceeasi perioada a anului trecut.

In intervalul ianuarie-martie 2009, Rompetrol Rafinare a atras venituri totale de 1,59 miliarde lei (373,8 milioane euro), cu 26,5% mai mici decat cele din perioada echivalenta a anului trecut, de 2,16 milioane lei. In schimb, costurile totale ale companiei s-au comprimat cu doar 14%, la 1,88 miliarde lei (442,2 milioane euro), comparativ cu intervalul similar al anului trecut, cand se cifrasera la 2,19 miliarde lei.

Operatorul rafinariei Petromidia se asteapta la pierderi nete de 37,08 milioane dolari in acest an, in scadere de cinci ori fata de 2008, in timp ce afacerile s-ar putea injumatati, arata bugetul votat anterior de actionari in AGA.

Compania are un capital social de 2,11 miliarde lei, divizat in 21,1 miliarde de titluri, cu valoarea nominala de 0,10 lei. Grupul Rompetrol, detinut de KazMunaiGaz, controleaza direct si indirect 75,32% din actiunile Rompetrol Rafinare.

Actiunile Rompetrol Rafinare (RRC) au incheiat sedinta de joi la cotatia de 0,0325 lei, nivel la care capitalizarea companiei este de 685,72 milioane lei (163,69 milioane euro).


Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Piețe de capital »



Setari Cookie-uri