Fondul Proprietatea a incheiat primele noua luni din acest an cu un profit net de 646,47 milioane lei (152,83 milioane euro), mai mare cu 50% fata de rezultatul din perioada similara din 2008, in urma vanzarii participatiilor la Petrom Aviation, CEZ Distributie, CEZ Vanzare si CEZ Servicii.
Fondul raportase pentru primele trei trimestre din 2008 un rezultat net de 424,8 milioane lei (117 milioane euro), la care au contribuit mai ales incasarile din dividende.

In schimb, in perioada ianuarie - septembrie 2009, veniturile din dividende au avut o pondere mult mai mica in rezultatul net, acestea ridicandu-se la 117,26 milioane lei, potrivit rezultatelor financiare neauditate la noua luni. Pe de alta parte, castigul brut din vanzarea participatior a reprezentat 73% din profitul brut inainte de amortizare si taxe, de 745,51 milioane lei, potrivit NewsIn.

Initial, Fondul se astepta sa obtina un profit net de 212,4 milioane lei pentru intreg anul 2009, dar tinta de profit a fost depasita ca urmare a vanzarii participatiilor CEZ si a Petrom Aviation, pentru un castig brut de 547,41 milioane lei.

Activele Fondului Proprietatea se ridicau la sfarsitul lunii septembrie la 11,68 miliarde lei, cea mai mare parte fiind participatii, aproape 9 miliarde lei, in timp ce Fondul mai are 2,04 miliarde lei in lichiditati si 83 milioane lei in titluri de stat. Totodata, creantele privind capitalul nevarsat se cifreaza la 519,39 milioane lei, iar dividendele de incasat la 60,14 milioane lei.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Piețe de capital »



Setari Cookie-uri