Producatorul de profile si tevi din PVC Teraplast Bistrita (TRP) a inregistrat afaceri de 93,9 milioane lei in primul semestru al anului, cu 19% mai mari decat rezultatele din intervalul similar din 2009.
“Cifra de afaceri neta a Teraplast a a crescut in primul semestru din 2010 cu 19%, raportat la aceeasi perioada a anului trecut, ca urmare a cresterii volumelor vandute pe de o parte, iar pe de alta parte, ca urmare a majorarii pretului de vanzare”, se arata in comunicatul remis Bursei de Valori Bucuresti.

In primele sase luni ale anului trecut, compania a obtinut un profit net de 6,37 milioane lei si o cifra de afaceri de 79,13 milioane lei.

Profitul societatii a scazut cu 8,5% in perioada ianuarie-martie din 2010, la 5,83 milioane lei (1,4 mil. euro), in timp ce veniturile au urcat cu 17%, pana la 103,28 milioane lei.

“Pe parcursul primului semestru din 2010 am reusit sa obtinem rezultate bune, in pofida faptului ca evolutia pietei constructiilor si a mediului economic nu s-a imbunatatit. La fel ca in primele trei luni ale anului si in al doilea trimestru au existat probleme pentru domeniul in care activam din cauza intarzierilor cu care s-au facut platile pentru proiectele publice deja realizate, a lipsei de finantare din partea institutiilor bancare pentru proiectele private, dar si a dificultatii cu care institutiile statului au accesat cofinantarea pentru proiectele publice”, afirma Florin Urite (foto), directorul general al Teraplast.

Costurile Teraplast din primele sase luni s-au majorat cu 20%, ajungand la 97,22 milioane lei, comparativ cu cheltuielile din perioada similara a anului trecut.

“Pentru a doua jumatate a anului 2010 ne asteptam ca pretul materiilor prime (PVC, PE si PP) sa isi continue trendul crescator, cel putin in primele doua luni din semestrul doi, ca urmare a lipsei de disponibilitate pentru unele materii prime de origine petroliera. Estimam de asemenea ca la mijlocul perioadei va urma o stabilizare, care in mod inevitabil va fi urmata de o scadere a pretului spre finele anului”, afirma reprezentantii companiei

Teraplast mizeaza in continuare, in special, pe sectorul de infrastructura, pe partenerii si distribuitorii sai, in timp ce pe segmentul proiectelor rezidentiale si nonrezidentiale se anticipeaza un ritm similar primelor 6 luni ale anului 2010.

Principalele evenimente ale Teraplast in primele sase luni:


• Adunarea Generala a Actionarilor Teraplast a decis in luna ianuarie derularea unui nou program de rascumparare de actiuni proprii de pe piata de capital.

In luna martie Consiliul de Administratie al Teraplast a decis ca intermediarul, care se va ocupa de rascumpararea celor maxim 4,5 milioane de actiuni ale companiei de pe Bursa de Valori Bucuresti, sa fie BT Securities.

• In luna mai, compania Teraplast a fost acceptata in cadrul TEPPFA (The European Plastic Pipes and Fittings Association), fiind in prezent singurul producator roman de tubulatura si fitinguri din materiale plastice membru al renumitei asociatii europene.

In luna iunie, compania Teraplast a finalizat relocarea tuturor capacitatilor de productie din zona intravilana a municipiului Bistrita in parcul industrial de la Saratel, in urma unor investitii de aproximativ 26 de milioane de euro.

Compania are un capital social de 29,78 milioane lei, impartit in 297,8 milioane actiuni cu o valoare nominala de 0,1 lei.

Principalii actionari ai societatii sunt Dorel Goia, cu o detinere de 34,26%, Emanoil Viciu, cu o participatie de 14,58%, in timp ce SIF Banat-Crisana (SIF1) are 10,48% din capitalul social.

Valoarea de piata a Teraplast este de 128,6 milioane lei (30,3 mil. euro), conform ultimei cotatii de 0,432 lei/actiune.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Piețe de capital »



Setari Cookie-uri