Presedintele de onoare al UDMR, senatorul Marko Bela, spune ca adversarul cel mai puternic al maghiarilor nu este comunitatea romanilor, ci "ignoranta, lipsa de credinta, lipsa de interes" a celor care spun reprezentantilor etniei ca nu au sanse.

"Unii ar putea spune ca romanii sunt adversarii nostri. Poate ca sunt adevarate aceste spuse, pentru ca in ultimii ani am fost pusi de multe ori in postura de a ne confrunta cu reprezentantii romanilor pentru apararea drepturilor noastre si am avut meciuri cu ei. Dar tin sa spun ca nu acesta este adversarul nostru cel mai puternic. Cel mai periculos adversar este ignoranta celor care ne spun ca nu are sens sa mergem la Bucuresti sau la Bruxelles sa facem politica. Ce rost are sa mergem acolo, ce pot face cativa oameni? Acesta este adevaratul adversar - lipsa de credinta, ignoranta si lipsa de interes a celor care ne spun ca nu avem sanse”, a afirmat, sambata, presedintele de onoare al UDMR, senatorul Marko Bela, cu ocazia lansarii candidatilor UDMR in campania electorala pentru alegerile europarlamentare.

Marko a afirmat in fata celor circa 1.700 de participanti la lansare ca "poate" alta ar fi fost istoria comunitatii maghiare din Romania daca aceasta ar fi fost reprezentata in Europa la momentul semnarii Tratatului de la Trianon, noteaza Mediafax. Totodata, in opinia lui Marko, fara UDMR nu ar fi fost posibila aderarea la NATO si intrarea Romaniei in Uniunea Europeana.

"De la Trianon incoace am tot pierdut, dar in 1989 ni s-a dat o noua sansa la victorie. Fara UDMR la Bucuresti nu ar fi fost posibila aderarea Romaniei la NATO in urma cu 10 ani, si nici intrarea in Uniunea Europeana in urma cu sapte ani. Este nevoie de acel procent de 5-6 la suta pentru ca Romania sa mearga in directia corecta. Cand nu am fost reprezentati in Europa iata ce s-a intamplat la Trianon. Putea sa se intample altfel, poate istoria putea sa fie alta. De asta este important sa fie la Bruxelles 1,2,3 oameni, daca vom fi prezenti nu se vor putea lua decizii impotriva noastra pentru ca vom avea un cuvant de spus”, a declarat Marko Bela.

Presedintele de onoare al UDMR si-a incheiat discursul indemnandu-i pe maghiarii cu drept de vot sa se prezinte la urne in data de 25 mai. "UDMR a demonstrat ca poate sa mobilize oamenii si sa ii aduca la vot. Toata lumea trebuie sa se implice si atunci vom castiga”, a conchis Marko Bela. La randul sau, europarlamentarul Sogor Csaba a spus, in cadrul discursului tinut la lansare, ca maghiarii nu se simt minoritari in Europa.

"In secuime noi nu suntem minoritari, in Europa noi nu ne simtim minoritari. (...) Noi, maghiarii din Ardeal, avem dreptul sa traim in Europa, stim de unde venim, stim ce vrem, stim cum va arata lumea pe care o dorim. Suntem dispusi, daca este nevoie, sa-i facem pe romani sa simta cum este sa traiesti in minoritate si pentru asta va cer ajutorul", a spus europarlamentarul Sogor Csaba.

Lansarea oficiala a campaniei electorale a UDMR pentru alegerile europarlamentare a avut loc sambata, la Sala Sporturilor din Odorheiu Secuiesc.
Sloganurile de campanie din acest an ale UDMR sunt "Ardealul in Europa" si "Interesele maghiarilor la Bruxelles". Primele doua locuri pe lista de candidati UDMR pentru Parlamentul European, considerate eligibile, sunt ocupate, in ordine, de actualii deputati europeni Iuliu Winkler si Sogor Csaba.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Politic »


Comunicate de presă

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul tau tinta? Publica un comunicat de presa →


Setari Cookie-uri