Deputatul PSD Victor Ponta scrie pe Facebook ca va cere respingerea in Parlament a OUG prin care au fost modificate circa 80 de articole din Codul penal si din cel de procedura penala, afirmand ca doar Legislativul are acest drept, altfel "este dictatura", iar Guvernul a actionat "pe sest".

"Blestemul Romaniei de azi - faptul ca in zgomotul asurzitor facut de <<Propaganda Securista>> care se face ca lupta pentru Statul de Drept oamenii nu mai pot auzi si vedea cum in fiecare zi se construieste drumul spre Dictatura!!!", scrie Ponta, pe Facebook. Fostul premier vorbeste despre modificarile operate miercuri, in sedinta, de catre Guvern la Codul penal si la Codul de procedura penala, in care au fost modificate aproape 100 de articole, multe dintre ele pentru punerea in acord a legislatiei cu deciziile CCR, potrivit News.ro.

"Codurile au fost modificate de Guvern, nu de Parlament (cum prevede Constitutia). Modificarile au aparut public DUP adoptare si nu in dezbatere / deci "pe sest" cum lucreaza "Guvernul Lui" de obicei. (...) Multe restrang sau anuleaza drepturi funadamentale ale omului intr-o democratie reflectand inca o data faptul ca "Secta Macovei" gandeste la fel cu ISIS!", scrie Ponta. Deputatul critica si faptul ca "ONG-urile sorosiste si ofiterii din presa" nu spun nimic despre acest lucru.

"Ca simplu deputat in Grupul PSD voi propune sa votam pentru respingerea acestei Ordonante De Guvern odioase! Modificarile la Codul Penal si Codul de Provedura Penala trebuie sa fie adoptate doar de catre Parlament, doar cu avizul Guvernului si al CSM si doar dupa o dezbatere publica adevarata care sa informeze si sa explice romanilor despre ce e vorba. Altfel este dictatura!", conchide Ponta.

Guvernul a adoptat, miercuri, o Ordonanta de Urgenta prin care au fost operate circa 80 de modificari ale Codurilor Penal si de Procedura Penala, circa 50 dintre ele vizand punerea in acord a prevederilor legislatiei cu deciziile Curtii Constitutionale, punere in acord care nu a fost facuta inca de Parlament. Pe langa deciziile Curtii Constitutionale legate de Codurile penale, un alt considerent ce a stat la baza Ordonantei a fost o serie de directive ale Uniunii Europene, la care se adauga aspecte ce au trebuit remediate ca urmare a semnalelor primite din sectorul judiciar.

Asociatia pentru Apararea Drepturilor Omului in Romania - Comitetul Helsinki acuza Guvernul ca, prin doua modificari operate prin ordonanta de urgenta in Codul penal si in Codul de procedura penala, afecteaza grav drepturi prevazute de Constitutie. Una dintre modificari implica eliminarea filtrului judecatoresc si abilitarea procurorului de a cere direct de la banci, fara incuviintarea judecatorului, datele financiare ale unei persoane.

Mai multe articole din secțiunea Politic »

Comunicate de presă

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul tau tinta? Publica un comunicat de presa →