Potrivit proiectului de lege privind munca la distanta adoptat de Parlament, legea prevede ca angajatii care lucreaza de acasa isi stabilesc programul de munca de comun acord cu angajatorul, insa, spre deosebire de proiectul initial, in aceasta categorie pot intra si orele suplimentare, scrie Digi24.

Munca la distanta devine oficial reglementata la jumatate de an dupa ce Guvernul Romaniei a discutat despre situatia romanilor care si-au transformat casa si in loc de munca. Astfel, Camera Deputatilor a dat votul final pe aceasta lege care va merge acum la promulgare.

„Orice persoana care lucreaza de pe calculator poate sa o faca de acasa, e pontata ca orice alta persoana care lucreaza de la serviciu, are contract in REVISAL, are drepturi ca orice alta persoana, doar ca lucreaza de acasa. E un proiect de lege foarte popular in Japonia. Legea din Japonia a stat la baza legii din Romania, care se afla in programul de guvernare”, a tinut sa precizeze ministrul Muncii, Lia Olguta Vasilescu.

Astfel, legea se bazeaza pe avantajele pe care ar trebui sa le aiba atat salariatul, cat si angajatorul sau. Pentru angajator, costurile administrative cu chiria, utilitatile, carburanti si parcul auto s-ar reduce pe masura pe numarul salariatilor care lucreaza de la distanta va creste. De partea cealalta, salariatii ar economisi cel putin banii de transport, dincolo de timpul petrecut in trafic.

Potrivit proiectului de lege, angajatorul are obligatia sa verifice daca acasa la angajat se respecta toate normele de securitate de munca, iar inspectoratele de munca pot face verificari.

Citeste si:
Cate pensii de peste 10.000 de lei sunt in Romania?
Cate pensii de peste 10.000...

„Angajatorul trebuie sa verifice daca se respecta acasa toate normele de securitate in munca si de asemenea inspectoratele de munca pot sa faca verificari. Practic, domiciliul se transforma intr-un fel de birou pentru angajat. E exact acelasi lucru ca si cum ai lucra intr-un birou la angajator, doar ca o faci de acasa. ITM poate sa verifice daca se respecta normele de securitate in munca”, a mai spus Vasilescu.

Potrivit legii adoptate de Parlament, salariatul care alege sa lucreze de acasa va avea toate drepturile pe care le au si colegii sai care merg la sediul firmei. In acelasi timp, daca are nevoie de materiale de la birou ori sa trimita acte la sediu, costurile transportului intra in sarcina angajatorului.

Sursa foto: fizkes/Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Politic »



Citeste si
Politicienii, locuri "de lux" si gratis la concertul Bon Jovi