27,8% dintre romanii care isi exprima o optiune de vot ar vota cu PSD la alegerile europarlamentare, 26,7% pentru PNL, 10% pentru USR, 9,2% pentru ALDE si 7% pentru PLUS, arata un sondaj INSCOP realizat realizat la comanda Fundatiei Konrad Adenauer in perioada 21 ianuarie - 5 februarie 2019.

"Dintre romanii care isi exprima o optiune de vot, reprezentand 54,5% din esantion, 27,8% intentioneaza sa voteze cu PSD, iar 26,7% cu PNL. Urmeaza USR cu 10%, ALDE cu 9,2% si PLUS cu 7%. De precizat ca sondajul a fost demarat inainte de finalizarea negocierilor dintre USR si PLUS pentru formarea Aliantei 2020, motiv pentru care cele doua formatiuni au fost testate separat. Ar mai depasi pragul electoral Pro Romania, care este cotata cu 6,6% din intentia de vot, si UDMR, care ar obtine 5,1%. Pentru PMP si-au exprimat intentia de vot doar 4,4% dintre respondenti, in timp ce 1,5% au ales PNTCD si 0,8% DEMOS", se arata intr-un comunicat transmis AGERPRES.

Conform sondajului, intrebati cu cine ar vota daca duminica viitoare s-ar organiza alegeri pentru Parlamentul European, 29,7% dintre subiecti au precizat ca nu s-au hotarat, 11,7% au declarat ferm ca nu vor merge la vot, iar 4,1% au precizat ca nu stiu sau nu au raspuns la aceasta intrebare.

"Comparativ cu luna noiembrie 2018, procentele cu care este cotat PSD raman aproape neschimbate (27,4% in noiembrie, fata de 27,6% in ianuarie - februarie), in timp ce PNL castiga 2,6 procente din intentia de vot. Celelalte partide nu inregistreaza evolutii majore", reiese din comunicat.

Disponibilitatea romanilor de a se prezenta la urne la alegerile europarlamentare din luna mai a fost masurata pe o scala de la 1 la 10, nota 1 insemnand "sigur nu voi vota", iar nota 10 "sigur voi vota".

Astfel, 11,7% dintre respondenti au ales varianta 1 ("sigur nu voi vota"), 3,7% - varianta 2, 4,4% - varianta 3, 3,7% - varianta 4. Varianta 5 a fost aleasa de 7,9% dintre respondenti, in timp ce pentru varianta 6 au optat 5,4% dintre romani, pentru varianta 7 s-au pronuntat 7,5%, iar varianta 8 a fost aleasa de 11,2%. Totodata, 10,3% dintre respondenti au ales varianta 9, in timp ce doar 26,1% au declarat ca vor merge sigur sa voteze. 8,2% au reprezentat non-raspunsuri

"Comparativ cu luna noiembrie 2018, se remarca o scadere cu 2,9% a celor care declara ca sigur nu vor vota, in contextul in care apropierea alegerilor pentru Parlamentul European duce la cresterea interesului pentru scrutinul din mai", au concluzionat realizatorii studiului.

Conform aceleiasi surse, optiunile de vot publicate in cadrul studiului sociologic reflecta opiniile alegatorilor raportate la un esantion reprezentativ de aproape 55% din populatia cu drept de vot rezidenta in Romania. La alegerile europarlamentare din luna mai 2019, intentia de vot va fi influentata suplimentar de numerosi factori precum activitatea partidelor politice, evenimente de impact pe agenda publica, lista finala de candidati pe care o va prezenta fiecare partid, prezenta efectiva la urne in ziua votului sau volumul voturilor din afara tarii, se mentioneaza in comunicat.

Sondajul a fost realizat pe baza unui chestionar aplicat de operatorii de interviu la domiciliul respondentilor. Volumul esantionului, de tip multi-stratificat, probabilistic, a fost de 1080 persoane, reprezentativ pentru populatia neinstitutionalizata a Romaniei, cu varsta de 18 ani si peste. Eroarea maxima admisa a datelor este de a 3%, la un grad de incredere de 95%.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Politic »


Comunicate de presă

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul tau tinta? Publica un comunicat de presa →


Setari Cookie-uri